- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 52
Jasså ett kvalificerat svar läsförståelse Varför tillämpas inte Ockerlagen
Jaha är ett lika kvalificerat svar som denna tråd är en kvalificerat skapad tråd. Ingen tydlig frågeställning.Jasså ett kvalificerat svar läsförståelse Varför tillämpas inte Ockerlagen
Ockerlagen bör gälla för alla bolag över 15% ränta tycker jag om jag räknar på deras inlåningsränta bra marginaler Det står ju även i lagen om man utnyttjar folk i trångmål vilket dom gör finns segment i Sverige som inte har ngt val att signa ockerränta. Men sol sagt var Staten o kapitalet sitter i samma båtJaha är ett lika kvalificerat svar som denna tråd är en kvalificerat skapad tråd. Ingen tydlig frågeställning.
"Varför tillämpas inte ockerlagen?", där foruminlägget inleder med referens till en låt och avslutar med några screenshots om Ocker.
Tydliggör istället ditt syfte kring din frågeställning för att väcka en diskussion, när är det mer konkret du ifrågasätter att ockerlagen inte tillämpas?
Hoppas jag får komma med lite konstruktiv kritik: använd komma och punkt. Det är oerhört svårt att hänga med på meningarna. Allt liksom flyter ihop, sammanhanget tappas när man läser texten.Ockerlagen bör gälla för alla bolag över 15% ränta tycker jag om jag räknar på deras inlåningsränta bra marginaler Det står ju även i lagen om man utnyttjar folk i trångmål vilket dom gör finns segment i Sverige som inte har ngt val att signa ockerränta. Men sol sagt var Staten o kapitalet sitter i samma båt
Ockerlagen bör gälla för alla bolag över 15% ränta tycker jag om jag räknar på deras inlåningsränta bra marginaler Det står ju även i lagen om man utnyttjar folk i trångmål vilket dom gör finns segment i Sverige som inte har ngt val att signa ockerränta. Men sol sagt var Staten o kapitalet sitter i samma båt