Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Laga kraft skuldsaneringen

har fått beslut av skuldsaneringen 2 veckor sen, beslut står redan i Poit. När vinner det laga kraft, hur kan jag se det? Skuldsaldo är kvar hos kronofogden fortfarande.
Har nyligen upptäckt graviditeten. Eftersom jag kunde inte bli gravid under väldigt lång period tidigare och gjorde massa ivf osv, kunde jag inte ens tänka att det kommer att hända. Nu vet jag inte vad skulle jag göra, vill helst ju behålla barnet. Känner att vi klarar oss, men hur ska det påverka skuldsaneringen nu. Jag precis fått ju beslut. Ska jag meddela min handläggare om detta nu? Ska det påverka beslutet? Ska jag vänta lite och ompröva eller mitt ss blir kört om jag behåller bebisen?

1. Skuldsanering vinner laga kraft 3 veckor efter beslutsdatum (plus några postgångsdagar)
2. Skuldsaldo på KFM hemsida försvinner 1-3 veckor efter beslut vunnit laga kraft
3. Barn påverkar inte beslut om skuldsanering men det påverkar ditt betalningsutrymme
4. Jag hade pratat med KFM lite längre in i graviditeten och rådgjort om när du ska ansöka om omprövning (som optimalt beslutas omkring när barnet föds och idag är det ett antal månaders väntetid på omprövningar)

1. Skuldsanering vinner laga kraft 3 veckor efter beslutsdatum (plus några postgångsdagar)
2. Skuldsaldo på KFM hemsida försvinner 1-3 veckor efter beslut vunnit laga kraft
3. Barn påverkar inte beslut om skuldsanering men det påverkar ditt betalningsutrymme
4. Jag hade pratat med KFM lite längre in i graviditeten och rådgjort om när du ska ansöka om omprövning (som optimalt beslutas omkring när barnet föds och idag är det ett antal månaders väntetid på omprövningar)
Tack för svaret! Är rädd då jag var gravid innan beslutet utan att veta.

Ompröva lite längre fram i graviditeten då din inkomst kommer att förändras, fyra månader innan beräknad förlossning ca.
Grattis till bebisen så underbart. <3

Är det inte 3 veckor efter?
Något om postgångsdagar finns inte.
Det går dock inte att säga med säkerhet när det blir laga kraft. Om någon lämnar in ett överklagande på kontoret i Haparanda sista dagen så tar det kanske en vecka innan det letat sig rätt.

Är det inte 3 veckor efter?
Något om postgångsdagar finns inte.
Det går dock inte att säga med säkerhet när det blir laga kraft. Om någon lämnar in ett överklagande på kontoret i Haparanda sista dagen så tar det kanske en vecka innan det letat sig rätt.
Noggranna Lasse, det är bra det. Jag menar att det inte registreras som vunnit laga kraft i KFMs system på dagen 3 veckor efter beslutet. Med det sagt så kan man alltså inte ta för givet att det vinner laga kraft och att allt är "grönt" (ur den sökandes perspektiv) förrän ett antal dagar efter tidsfristen om 3 veckor efter beslutsdatum har passerats.

Citat från KFM 3 veckor + 1 dag sedan beslutsdatum: "Nej, jag ser att det inte registrerats som vunnit laga kraft i systemet ännu då vi väntar ett par postgångsdagar för att se så att ingen invändning skickats strax innan tidsfristens slut".

Noggranna Lasse, det är bra det. Jag menar att det inte registreras som vunnit laga kraft i KFMs system på dagen 3 veckor efter beslutet. Med det sagt så kan man alltså inte ta för givet att det vinner laga kraft och att allt är "grönt" (ur den sökandes perspektiv) förrän ett antal dagar efter tidsfristen om 3 veckor efter beslutsdatum har passerats.

Citat från KFM 3 veckor + 1 dag sedan beslutsdatum: "Nej, jag ser att det inte registrerats som vunnit laga kraft i systemet ännu då vi väntar ett par postgångsdagar för att se så att ingen invändning skickats strax innan tidsfristens slut".
Det var ett dåligt citat. Det ska inte invändas, det ska överklagas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp