Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Laga bilen under skuldsanering

Det går enligt andra här bra att hoppa över upp till 4 betalningar på en skuldsanering
Ditt dryga och ibland jäkligt ironiska sätt att svara gör en direkt illamående!! :(

Undrar verkligen hur Du bemöter oss (utsatta) i det verkliga livet ?!

Det går enligt andra här bra att hoppa över upp till 4 betalningar på en skuldsanering
Ja, jag hoppade över några som jag sedan betalade ikapp. Men det var sista halvåret. Och sedan hoppade jag över de två sista.

Antar att det torde bli förändringar längre fram om allt fler ”hoppar över” betalningar av diverse anledningar. Konstigt att borgenärerna inte kräver betalning.

Antar att det torde bli förändringar längre fram om allt fler ”hoppar över” betalningar av diverse anledningar. Konstigt att borgenärerna inte kräver betalning.
Men nu är det ju så att borgenärerna endast får utbetalt sin del en gång per år och då kan dom direkt begära att skuldsaneringen skall upphävas om dom inte får ut det som dom ska ha…

Men nu är det ju så att borgenärerna endast får utbetalt sin del en gång per år och då kan dom direkt begära att skuldsaneringen skall upphävas om dom inte får ut det som dom ska ha…

Skulle aldrig våga riskera min sanering, tror det korrekta sättet i detta fallet år kontakta KF och begära ett beslut att man förlänger saneringen. Dock ingen aning om det är möjligt ens, vet ju att den möjligheten dock finns vid utmätning när något liknande sker.

Ja jag vet det. Men även om det då skulle fattas en eller två betalningar så tycker jag att det är konstigt att det inte blir någon konsekvens.

Ditt dryga och ibland jäkligt ironiska sätt att svara gör en direkt illamående!! :(

Undrar verkligen hur Du bemöter oss (utsatta) i det verkliga livet ?!
Jag har redan svarat ang ironi ovan. Samma gäller dig.

Tar med mig att du undrar det.

Ja, jag hoppade över några som jag sedan betalade ikapp. Men det var sista halvåret. Och sedan hoppade jag över de två sista.
Där blir rättsläget lite speciellt, kan tänka mig att en översyn av lagen kan komma så man kan använda skuldsaneringsbeslutet som exekutionstitel även en stund efter skuldsaneringstiden för att inte råka ut för sånt där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp