Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa smslån Ica Banken

Känns ju ännu mer galet om de inte skulle godkänna att lösa sms-lån när de har denna info på sin sida.

Jag är rädd för att ange sms lånen inför lösenkravet då ICA kanske nekar mig lånet då dem inte vet att jag har skulder som inte syns på UC :-(

Skulle vara otroligt tacksamt om någon som samlat hos ICA kunde svara också. :)

Hej,

Jag fick ett samlingslån på ICA för ett par veckor sedan. Jag var tvungen att uppge vilken/vilka de skulle betala ut pengarna till innan ansökan gick igenom. Det var i o f s inget problem, då jag bara önskade lösa in ett med skyhög ränta.

Hej,

Jag fick ett samlingslån på ICA för ett par veckor sedan. Jag var tvungen att uppge vilken/vilka de skulle betala ut pengarna till innan ansökan gick igenom. Det var i o f s inget problem, då jag bara önskade lösa in ett med skyhög ränta.

var det ett lån som syntes på UC?

Jo, det var Bank Norwegien. Jag har som väl är inga utanför numera.
MEN, jag sökte 197.000;- (då jag trodde att det var det som skulden låg på) så ICA betalde in det beloppet, men sedan fick jag besked från BN att jag hade betalat in för mycket och de ville ha mitt kontonr. för att kunna betala tillbaka mellanskillnaden (vilket i o f s bara var ca 5000;-), men det är ju ett litet "trix" om du behöver lite pengar för att betala annat. Men man kanske inte ska ta i allt för mycket ...

När det gäller ICA så skulle jag inte ta med skulder som ligger utanför UC.

Jo, en sak till! Har du sökt via förmedlare så gissar jag att du har fått ytterligare bud om du nu lyckats få 300.000;- på ICA. Mitt råd är du väljer en bank utan lösenkrav (exempelvis Collector). Det är klart att det bär emot att acceptera ett bud med högre ränta, men har du "skitlån" utanför UC´n med skräckräntor så kommer din ekonomi bli f-n så mycket bättre även om du väljer ett alternativ som vill ha några % mer. Givetvis under förutsättning att du betalar in alla skitlån och inte tar några nya!

Om ett år har du ett fläckfritt UC utan några ff, och då ansöker du om ett nytt samlingslån som ger dig lägre ränta!

Det var så jag tog mig ur träsket, men man får såklart "bita i det stura äpplet" under en tid ...
Men då får man påminna sig om att man själv valde att vada ner där! ;)

Önskar dig stort lycka till med förhoppning om att det löser sig till det bästa! :)

Jo, en sak till! Har du sökt via förmedlare så gissar jag att du har fått ytterligare bud om du nu lyckats få 300.000;- på ICA. Mitt råd är du väljer en bank utan lösenkrav (exempelvis Collector). Det är klart att det bär emot att acceptera ett bud med högre ränta, men har du "skitlån" utanför UC´n med skräckräntor så kommer din ekonomi bli f-n så mycket bättre även om du väljer ett alternativ som vill ha några % mer. Givetvis under förutsättning att du betalar in alla skitlån och inte tar några nya!

Om ett år har du ett fläckfritt UC utan några ff, och då ansöker du om ett nytt samlingslån som ger dig lägre ränta!

Det var så jag tog mig ur träsket, men man får såklart "bita i det stura äpplet" under en tid ...
Men då får man påminna sig om att man själv valde att vada ner där! ;)

Önskar dig stort lycka till med förhoppning om att det löser sig till det bästa! :)

bör man då klicka i att det inte avser samlingslån? Är det några andra förutom Collector och remember som inte har lösenkrav?

Hej Betty,

Jag törs inte svara på exakt vilka som har lösenkrav eller ej, men det ska ju anges under respektive låneerbjudande. Det är givetvis lättare att få ett nytt lån om du väljer att samla. I alla fall om du redan är högt belånad i förhållande till din inkomst.

Varifrån har ni fått informationen om att man inte kan lösa lån utanför uc? Är det någonting specifikt för Ica? För jag har löst mina sms-lån med andra lån flera gånger utan några problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp