Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa lån tips

Hej
Jag har ca 300000 i blanco
70000 kredit
65000 inkasso ( smslån)
Jag har nu fått 250000 kr som jag ska lösa lån med
Har BN 170000 19% ränta mån kostnad 2900
Marginalen 45000 10% mån kostnad 700
Collector 70000 10% mån kostnad 1200
Avidakredit 30000 16% mån kostnad 800
Bn kort 10000 vetvej räntan mån kostnad 300
Tuicard 25000 vet ej räntan mån kostnad 1200
Ska självklart först lösa inkasso
Kommer ha ca 200000 kvar att lösa skulder för
Min fråga till er med koll är
Vad ska jag lösa först ?
Min förhoppning är att kunna ta ett "normalt" samlingslån på det som blir kvar
Vilket jag hoppas kunna göra till hösten när alla uc försvinner
Har 22 st i dagsläget .
Tar tacksamt imot alla tips

Jag hade personligen löst de som har högst ränta. BN & TUIcard har väl högst ränta, därav BN lånet.

Mitt tips är att lösa inkasso först och sedan de på lägst belopp för att på så sätt nå ett bättre kreditbetyg. Nolla ditt bn-kort men behåll det. Uc gillar när det finns en outnyttjad kredit och ser det som en "buffert" för nödläge. Se till så att krediten är noll IK minst tre månader innan du tänker samla lån. Spara 20000 för nödläge så att du inte frestas att ta nya lån och om någonting händer. Måste du använda hela ditt lån på 250000 så spara 15000. Hur ett ser ditt kreditbetyg ut idag?

Mitt tips är att lösa inkasso först och sedan de på lägst belopp för att på så sätt nå ett bättre kreditbetyg. Nolla ditt bn-kort men behåll det. Uc gillar när det finns en outnyttjad kredit och ser det som en "buffert" för nödläge. Se till så att krediten är noll IK minst tre månader innan du tänker samla lån. Spara 20000 för nödläge så att du inte frestas att ta nya lån och om någonting händer. Måste du använda hela ditt lån på 250000 så spara 15000. Hur ett ser ditt kreditbetyg ut idag?
Få krediter är bra!

Pårättväg. är på rätt väg. Lös allt utom Bank Norwegian-lånet. Då bör du ha ca 20 000 kvar. Dessa kan du antingen använda till att betala ner lite på BN-lånet eller spara som buffert för oförutsedda utgifter. Varför inte på ett sparkonto hos just Bank Norwegian? Så blir det lite ränteintäkter i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp