Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa lån - Swedbank

Hej,
Jag har precis blivit bevilja ett samlingslån på 300000kr hos Collector. Jag kommer bland annat att slå ihop ett lån hos Swedbank med pisshögränta. Collector har bett om att få uppgifter från Swedbank så att de kan lösa lånet åt mig och det är inga problem men Swedbank var inte speciellt glada när jag ringde för att be dem om betalningsuppgifter. Är det något speciellt med dem eller behöver jag tjata lite extra?

Dom ska snällt ge ut uppgifterna. Att dom tappar en lönsam kund är inte ditt fel.

Dom ska snällt ge ut uppgifterna. Att dom tappar en lönsam kund är inte ditt fel.
Jag bad om det men de önskar att jag betalar lånet själv och jag var tydlig med att Collector vill lösa lånet, det är ett krav. Då svarade de att det blir mycket mer jobb... men jag kommer att ringa dem imorgon igen och be om att få alla uppgifter då det är ett krav från den nya banken.

Jag bad om det men de önskar att jag betalar lånet själv och jag var tydlig med att Collector vill lösa lånet, det är ett krav. Då svarade de att det blir mycket mer jobb... men jag kommer att ringa dem imorgon igen och be om att få alla uppgifter då det är ett krav från den nya banken.

Låter som en bra plan

"OK" att dom är missnöjda med att dom tappar en lånekund men jag vet inte hur FI ser på att att de försvårar möjligheter att avlösa sina lån... Säg rakt ut att du önskar få inbetalningsuppgifter för att en annan bank ska avlösa ditt lån och att du tackar nej till att tänka om, that's it. Jag är alltid trevlig mot folk i servicebranchen men att de ska få det att låta som att det är mycket jobb och att det vore krångligt är bara lögner, släck ner dom direkt om dom börjar gå i det spåret.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp