Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lösa ica

Hej

jag gör ett nytt försök detta året att lösa mitt ica lån. Efter ett samtal med dom fick jag ett meddelande där ett enda krav fanns för att lösa lånet. Skuldebrev. När de fick skuldebrevet så godkändes det MEN nu vill dom se mina transaktioner och att mitt konto tillhör mig. Blir fan skogstokig på Ica.
Är den enda chansen att lösa deras lån att låta det gå till inkasso?
Hur går den processen till och får man någon anmärkning när något går till inkasso eller blir det bara krav på hela summan?

och hur gör jag annars för och för bort den här slitbankrn?

Ja det är något fel på Ica banken. Försökte ju betala in mer en gång genom att med vilje få en påminnelse hem om att betala så jag fick uppgifterna till inbetalning.

när jag betalade in extra så hamnade resterande pengar på ica kontot istället.

Det är något fel på dem helt enkelt, dem vill inte att man ska betala av lånet snabbare.

Ligger efter med betalning. Tänkte jag gör det rätta ringer och ser om vi kan hitta en lösning.

Blir kopplad till en snubbe som säger "betala inte" låt lånet sägas upp och betala ikapp den summan så köper du tid.

Var kanske min tanke från början och nu har jag fått bekräftat att det förfarandet är "lugnt" men det känns märkligt att det är "tipset" man får.

Ligger efter med betalning. Tänkte jag gör det rätta ringer och ser om vi kan hitta en lösning.

Blir kopplad till en snubbe som säger "betala inte" låt lånet sägas upp och betala ikapp den summan så köper du tid.

Var kanske min tanke från början och nu har jag fått bekräftat att det förfarandet är "lugnt" men det känns märkligt att det är "tipset" man får.
Ok vad händer när lånet säga upp? Får man ett krav på hela summan då och är det samma skitprocess med pengarna där?

Hej

jag gör ett nytt försök detta året att lösa mitt ica lån. Efter ett samtal med dom fick jag ett meddelande där ett enda krav fanns för att lösa lånet. Skuldebrev. När de fick skuldebrevet så godkändes det MEN nu vill dom se mina transaktioner och att mitt konto tillhör mig. Blir fan skogstokig på Ica.
Är den enda chansen att lösa deras lån att låta det gå till inkasso?
Hur går den processen till och får man någon anmärkning när något går till inkasso eller blir det bara krav på hela summan?

och hur gör jag annars för och för bort den här slitbankrn?
De är fan helt sanslösa. Jag tvingades skriva skuldebrev med min syrra som löste ett lån åt mig. En gång skulle jag avsluta en kredit och de ville veta var pengarna kom ifrån. Det var 11 000 kr. Man ba eh lön.

Är som lila hopplös med kreditkort? Tråkigt om man får faktura på 25000 och betalar den och sedan blir kallad till förhör

Fy fan som dom håller på alltså.

Jag hade Ica. Fick också skicka in saker. Var bara skärmdump på olika saker o sen var lånet löst. Trevliga i telefon!

Telefonen busade till det. "Är dom lika hopplös med kreditkort? Tråkigt om man får faktura på 25000 och betalar den och sedan blir kallad till förhör" skulle det stå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp