Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lösa betalningsföreläggande KFM

En nära vän har fått 3 betalningsförelägganden och hans endaste chans till borgensman var hans mor men hon var för gammal för att accepteras som det.
Försöker hjälpa till men har slut på tankar, han har bra inkomst men för många uc, belånad något över sin inkomst. Utmaningen är att han arbetar säkerhetsklassat och kommer bli av med jobbet om han inte löser det.
Brukar långivare dra tillbaka KFM om betalplan?

Det kan väl ske, men jag skulle säga att det är sällsynt.
Det gillas ju av företagen om man kan ha en deal så att man kan lösa det genom den vägen. Men dom brukar sällan återkalla förelägganden för den sakens skull.
Men vad har borgensman med allt detta att göra?

Medlåntagaren menar jag.
Tänkte om man gjorde en uppgörelse så att man gjorde en betalplan med inkasso så att de drar tillbaka men kanske värt kolla.

Medlåntagaren menar jag.
Tänkte om man gjorde en uppgörelse så att man gjorde en betalplan med inkasso så att de drar tillbaka men kanske värt kolla.
Ok då är jag med.
Ja alltså kolla går alltid, men jag är skeptisk till att dom återkallar.
Oftast brukar man ha kvar sitt lån hos kronofogden under tiden du har din avbetalningsplan med företaget/företagen i fråga.

Ok då är jag med.
Oftast brukar man ha kvar sitt lån hos kronofogden under tiden du har din avbetalningsplan med företaget/företagen i fråga.
Ok men att dom inte gör löneutmätning? För då åker han på sitt jobb.

Ok då är jag med.

Jag tror det saknas ett inte I sista meningen?

Ok men att dom inte gör löneutmätning? För då åker han på sitt jobb.
Det beror på skuldens storlek skulle jag säga.
Lättare sagt än gjort: men hans största chans till att dom ska återkalla ärendet är om han skulle erbjuda att betala in en engångssumma (oftast minst halva beloppet på ett ärende) för att dom ska återkalla.

Jag tror det saknas ett inte I sista meningen?
Nej jag menade det jag skrev.
Sambon har haft så ett par gånger att under tiden hon haft en avbetalningsplan hos företaget i fråga har det legat kvar hos Kronofogden (oftast när hon har bestridit).
Sen har ärendet återkallats då företaget valt att inte ta det vidare till tingsrätt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp