Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lönutmätning beslut

Förra vecka fick jag beslut om lönutmätning...ska betala 6500 i månad. Min arbetsgivare ska dra de direk varje månad. Frågan är när ska den börja?Ska de dra direk denna månad? Ska jag forfarande fa underhållbidrag, barnbidrag och bostad bidrag eller de ska gå direk också till kfm?

Om jobbar extra kommer jag behålla de xtra pengar eller ska de dra mer om jag jobbar extra?

Jag undrar också hur det är om man jobbar extra. Jag brukar jobba extra en månad under sommaren. Kommer KF då reda på detta och informera min arbetsgivare? Jag ville helst inte detta då arbetsgivaren är en vän till familjen.

Man får behålla det man jobbar extra, men nästa år vid den årliga kontrollen märker dom att du jobbat extra och det räknas med i löneutmätningen. I mitt fall som jobbade extra förra året blev det en chock nu med nya omräkningen av löneutmätningen. Jag får bara behålla ca 4000kr i månaden... så nu MÅSTE jag jobba extra varje månad. Inte lätt då det kanske inte finns extrajobb varje månad. Är man inte säker på att man är skuldfri om ett år eller att man får skuldsanering tycker jag man ska tänka efter med det där om extrajobb, det slår tydligen tillbaka ganska hårt på en själv :-(

Förra vecka fick jag beslut om lönutmätning...ska betala 6500 i månad. Min arbetsgivare ska dra de direk varje månad. Frågan är när ska den börja?Ska de dra direk denna månad? Ska jag forfarande fa underhållbidrag, barnbidrag och bostad bidrag eller de ska gå direk också till kfm?

Om jobbar extra kommer jag behålla de xtra pengar eller ska de dra mer om jag jobbar extra?
All info ska stå på beslutet du fick.

Man får behålla det man jobbar extra, men nästa år vid den årliga kontrollen märker dom att du jobbat extra och det räknas med i löneutmätningen. I mitt fall som jobbade extra förra året blev det en chock nu med nya omräkningen av löneutmätningen. Jag får bara behålla ca 4000kr i månaden... så nu MÅSTE jag jobba extra varje månad. Inte lätt då det kanske inte finns extrajobb varje månad. Är man inte säker på att man är skuldfri om ett år eller att man får skuldsanering tycker jag man ska tänka efter med det där om extrajobb, det slår tydligen tillbaka ganska hårt på en själv :-(

Kan man inte informera att det bara är tillfälligt (en månad)? Jag har extra jobb nu då jag har kämpat med att undvika KF. Nu när jag släpper allt, ska jag säga upp mig från etrajobbet?

Kan man inte informera att det bara är tillfälligt (en månad)? Jag har extra jobb nu då jag har kämpat med att undvika KF. Nu när jag släpper allt, ska jag säga upp mig från etrajobbet?
Det hjälpte inte mig när jag sa att det bara var ett extrajobb. De ser ju det nästa gång de gör en koll inför löneutmätningen och då räknas det med vare sig man vill eller ej...

Så hur gör jag med extrajobbet jag har nu? Jag har ännu inte gått utmätning, men det kommer väl ske vid sommaren. Kan jag säga upp mig? Även om min deklarerade inkomst är något högre kan de väl komma i register om jag är anställd eller inte?

Bidragen du tar upp är inte utmätningsbara men räknas som inkomst.

Så hur gör jag med extrajobbet jag har nu? Jag har ännu inte gått utmätning, men det kommer väl ske vid sommaren. Kan jag säga upp mig? Även om min deklarerade inkomst är något högre kan de väl komma i register om jag är anställd eller inte?
Jag vet inte hur du ska göra, jag är inte fast anställd på mitt extrajobb utan får timmar när det behövs. Detta gör ju att jag kanske har månader när jag inte har nån extra inkomst men det hjälpte tydligen inte :-/
Om man inte kan bli skuldfri snabbt anser jag att extrajobb bara drar ner en ännu mer. Jag ska försöka överleva, jag har inte så stor skuld kvar och ska numer betala 13500 i månaden till kfm...

Jag är heller inte fastanställd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp