Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneväxla under utmätning/skuldsanering

Löneväxling påverkqr bruttolönen, man sänker alltså din inkomst i utbyte för pension. Att minska och hålla undan inkomster på 25k i månaden förmodar jag är ett problem. Då ska betalplanen vara högre i stället.
Jo, men säg att jag betalar 10000 kr/ månad i min skuldsanering och kommer på att jag vill löneväxla ( och alltså sänka bruttolönen) och samtidigt fortsätta betala mina 10000 kr/ månad. I min värld borde ingenting hända då. Jag kan ju naturligtvis inte begära omprövning och jag kan inte se att någon annan skulle vilja det heller.

Jo, men säg att jag betalar 10000 kr/ månad i min skuldsanering och kommer på att jag vill löneväxla ( och alltså sänka bruttolönen) och samtidigt fortsätta betala mina 10000 kr/ månad. I min värld borde ingenting hända då. Jag kan ju naturligtvis inte begära omprövning och jag kan inte se att någon annan skulle vilja det heller.
Förstod du inte vad @Lasseman menade.?
Att de pengarna ska tillfalla borgenärena istället dvs du ska betala mer till skusan.

Att de pengarna ska tillfalla borgenärena istället dvs du ska betala mer till skusan.

Off topic förvisso, men högutbildad som Du är, så bör Du veta att man inte använder ”punkt” och ”frågetecken” tillsammans... :D;)

Off topic förvisso, men högutbildad som Du är, så bör Du veta att man inte använder ”punkt” och ”frågetecken” tillsammans... :D;)
Jag vet men denna telefonen gör en. när man gör ett mellanslag och jag orkar inte ta bort det hela tiden.

Nej, jag förstod inte. Och förstår fortfarande inte vilka pengar som isåfall ska tillfalla borgenärerna om jag väljer att löneväxla en del av min bruttolön (som jag förutsätter förblir på samma summa, är det här det blir fel?) för att i framtiden kunna få ut mer i pension.

Nej, jag förstod inte. Och förstår fortfarande inte vilka pengar som isåfall ska tillfalla borgenärerna om jag väljer att löneväxla en del av min bruttolön (som jag förutsätter förblir på samma summa, är det här det blir fel?) för att i framtiden kunna få ut mer i pension.
Jag tror att de anser att du kan avvara de pengarna till förmån för utmätning alt skusan och minska på skulderna istället för att spara till pensionen.

Det är just väljer. Du väljer att få en lägre bruttolön, således lägre nettolön och mindre betalningsutrymme.
Man bör alltså inte göra så.

Det måste väl ses ganska uppenbart att man inte ska kunna komma undan och betala ännu mindre andel av skulderna i saneringen genom ett drakoniskt pensionssparande..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp