Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätningsbeslut, hinner det dras från augusti-lönen?

Får man papper för inkomstuppgifter i kivra? Hur långt efter skuld att betala gick ut fick du dessa?
För mig dröjde det länge efter skuld att betala gick ut innan jag fick begäran om inkomst. Nästan tre månader så kan nog vara väldigt olika beroende på om borgenär begärt verkställande i samband med föreläggande eller inte.

Fråga om utmätningen . Det står att om min inkomst blir lägre än förbehållsbeloppet får jag behålla det lägre beloppet men vad menas med det ? Om jag är sjuk o vabbar kommer jag ändra få behålla samma belopp är det vad de menar ?

Du får alltid behålla förbehållsbeloppet....får du mindre tex pga VAB så får kfm mindre pengar bara:)

Du får alltid behålla förbehållsbeloppet....får du mindre tex pga VAB så får kfm mindre pengar bara:)
Ok tack men hur blir det här scenariot då tex du vet om man vabbar datumen 1-10 en månad betalas det ju ut samma månad 25:e tar If de pengarna då från försäkringskassan från vab ? Näe väl för isåfall skulle de ju behöva ha koll på
Allas van varje månad . Jag menar att en sån månad får man ju pengar både från FK och lön sms mer än för förbehållsbeloppet

Så länge det är enstaka utbetalning från försäkringskassan så borde dom inte ta där :)
Dom får hur som aldrig ta mer än att du har kvar förbehållsbeloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp