Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätningsbeslut, hinner det dras från augusti-lönen?

Tror tyvärr dom hinner dra från denna lön. Hade brevet kommit 15e typ hade du nog kunnat behålla, men 8e har inga löner körts än.

Fråga på det: Minns du exakt när du släppte dina skulder? 8e Augusti fick du utmätning, vet nu när första fakturorna förföll?

Släppte mina skulder i slutet på Juni (var då också ikapp med alla skulder fram till juni) och undrar när man kan förvänta sig att utmätning startar.
Min lön körs den 3:de varje månad men tror det är väldigt ovanligt men helt omöjligt att det kan vara kört den 8:de är det inte dock liten chans

TS fick beslutet i Kivra. Hur vanligt är det att företag använder sig av Kivra idag?

Inte bra att inte skriva på föreläggande dock om man sökt sanering. Då försvårar man för både kronofogden om de får skicka delgivnimgsman och för de som vill ha pengar!
Så skriv på i tid är mitt tips om sanering är målet
Till mig fick dom komma och ring på 3 gånger innan jag skrev på ! Total tid 4 mån ! Fick sanering ! Tror inte det kollas !

Till mig fick dom komma och ring på 3 gånger innan jag skrev på ! Total tid 4 mån ! Fick sanering ! Tror inte det kollas !
Dom kommer hem och ringer på om man inte skriver under? ska också vänta in i det sista iså fall om det inte äventyrar något.

Säger inte att det inte går och vet inte hur mycket det väger in men om det ens har någon % så bättre att skriva på än att det väger in emot en sanering

Det stämmer. Jag har släppt allt i juni/juli och precis fått första inkassokravet från Fairlo/Simpel.

För mig spelar det roll när besluten är klara. Även om det inte gör det för @Lasseman

Med nuvarnade väntetider på skuldsanering så vill jag fördröja utmätning och ha chans att få skuldsanering först för att slippa att cheferna som jag känner även privat ska få reda på att jag har utmätning.
Så för mig personligen är det viktigt att få minst 1 chans till sanering och dra ut på hur skulderna förfaller innan jag vill att det går till utmätning.

När besluten kommit spelar det ingen roll hur lång tid det tagit att nått dit, har dom kommit har dom kommit.

Lasseman älskar att trycka ner människor.

Nej så är det inte den här gången heller. Du verkar gå igång på att försöka trycka ner folk, mig biter inte sånt så bra på, du får fortsätta om du vill.

Hej,

Fick ett löneutmätningsbeslut av kfm i kivra 8 augusti att min arbetsgivare ska göra avdrag. Hur bergsäkert statistiskt är det att det sker vid min lön nu 25 augusti så jag vet? tack
90-95. Det är väldigt få ag som stängt böckerna så tidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp