Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätningsbeslut, hinner det dras från augusti-lönen?

Hej,

Fick ett löneutmätningsbeslut av kfm i kivra 8 augusti att min arbetsgivare ska göra avdrag. Hur bergsäkert statistiskt är det att det sker vid min lön nu 25 augusti så jag vet? tack

Det beror på när din arbetsgivare gör sina lönekörningar i systemen.
De borde göras runt mitten på augusti? Då kommer din utmätning med.

Ja allt avgör när din arbetsplats gör lönerna ! Men skulle med säga att jag tror det kommer med !

Hej,

Fick ett löneutmätningsbeslut av kfm i kivra 8 augusti att min arbetsgivare ska göra avdrag. Hur bergsäkert statistiskt är det att det sker vid min lön nu 25 augusti så jag vet? tack
Tror tyvärr dom hinner dra från denna lön. Hade brevet kommit 15e typ hade du nog kunnat behålla, men 8e har inga löner körts än.

Fråga på det: Minns du exakt när du släppte dina skulder? 8e Augusti fick du utmätning, vet nu när första fakturorna förföll?

Släppte mina skulder i slutet på Juni (var då också ikapp med alla skulder fram till juni) och undrar när man kan förvänta sig att utmätning startar.

Det är många steg från det man slutar betala tills beslut om utmätning fattas. Så beroende på hur snabb du och alla berörda aktörer är så kan det ta allt mellan 3-9 månader…

Det är många steg från det man slutar betala tills beslut om utmätning fattas. Så beroende på hur snabb du och alla berörda aktörer är så kan det ta allt mellan 3-9 månader…
Det spelar lite mindre roll när besluten är klar.

Det stämmer. Jag har släppt allt i juni/juli och precis fått första inkassokravet från Fairlo/Simpel.

För mig spelar det roll när besluten är klara. Även om det inte gör det för @Lasseman

Med nuvarnade väntetider på skuldsanering så vill jag fördröja utmätning och ha chans att få skuldsanering först för att slippa att cheferna som jag känner även privat ska få reda på att jag har utmätning.
Så för mig personligen är det viktigt att få minst 1 chans till sanering och dra ut på hur skulderna förfaller innan jag vill att det går till utmätning.

Lasseman älskar att trycka ner människor.

Efter inkasso blir nästa steg att du får betalningsföreläggande, och de kan du generellt hålla på ett par månader innan de kan signeras. Efter det blir det utslag, skuld att betala, redogörelse av tillgångar/inkomster och sen beslut om löneutmätning. Varje steg tar normalt minst en halv månad, så vi är här uppe i låt säga 5 månader. Så med lite is i magen kommer du klara dig från utmätning under 2023.

Lasseman älskar att trycka ner människor.

Efter inkasso blir nästa steg att du får betalningsföreläggande, och de kan du generellt hålla på ett par månader innan de kan signeras. Efter det blir det utslag, skuld att betala, redogörelse av tillgångar/inkomster och sen beslut om löneutmätning. Varje steg tar normalt minst en halv månad, så vi är här uppe i låt säga 5 månader. Så med lite is i magen kommer du klara dig från utmätning under 2023.
Inte bra att inte skriva på föreläggande dock om man sökt sanering. Då försvårar man för både kronofogden om de får skicka delgivnimgsman och för de som vill ha pengar!
Så skriv på i tid är mitt tips om sanering är målet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp