Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning

Har löneutmätning i nuläget baserat på våra inkomster o utgifter, inte min sambo. Nu har han blivit sjukskriven pga skidskada. Borde jag inte få behålla mer på lönen då

Det är mycket möjligt men då behöver du också informera Kronofogden om förändringen. Det beror ju lite på hur fördelningen sett ut.

Lånar tråden för två frågor!
Jag står i begrepp att bli kund hos fogden, vilket min partner är lyckligt ovetande om.
Men vi har delat konto, därav frågorna.

1) Hur ser kronofogden på pengarna på vårt gemensamma konto, är dom 100 % mina om något ska utmätas, eller ses det som att hälften är mina?
2) Om pengar utmäts, syns det i någon post då som vanliga överföringar, typ "-1234 kr ICA MAXI" eller minskar saldot bara ?

Lånar tråden för två frågor!
Jag står i begrepp att bli kund hos fogden, vilket min partner är lyckligt ovetande om.
Men vi har delat konto, därav frågorna.

1) Hur ser kronofogden på pengarna på vårt gemensamma konto, är dom 100 % mina om något ska utmätas, eller ses det som att hälften är mina?
2) Om pengar utmäts, syns det i någon post då som vanliga överföringar, typ "-1234 kr ICA MAXI" eller minskar saldot bara ?

Det här ju en tråd om löneutmätning och då utmäts ju inget konto alls.
Låna hellre en tråd som har med ämnet att göra?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp