Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
du har 1.3 miljoner i övervärde. Hälften är ditt så 650,000.
Om du hamnar hos KFM så är det stor risk att bostaden utmäts, spelar ingen roll att du bara äger hälften.
Skuldsanering kommer inte vara aktuellt med denna typ av övervärde iheller skulle jag gissa.
En försäljning kommer ju dock generera vissa kostnader, t.ex vinstskatt och mäklararvode så du kommer inte kunna betala av dina skulder på 650,000 med enbart försäljningen.
Ok. Tack för svaret. Hoppas kunna betala av skulden med hjälp av min familj vi försöker hitta en lösning. Skönt att dom. Vet om situation nu i alla fall.
Kan jag sälja min del av fastigheten till min far , och för pengarna lösa bort skulder hos kronofogden,
Och sedan hyra huset av honom i stället . Är det olagligt tänker en riktig försäljning via mäklare.?
Eller kan sälja min del till sambon och på samma sätt betala bort skulder. Allså ingen gåva eller något sådant .utan en riktigt försäljning.
Hur räknar jag ut vinst skatten på min del av gården.
Många funderaringar tacksam för svar.