Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning

Har skulder omkring 650.000 hos kf . Fått löneutmätning är inne på min tredje månad. ÄR jätte orolig över att det ska bli utmättning av vårat hus . Väntar på svar från banken om min sambo kan få låna så att vi kan lösa bort skulder hur fort går det innan kf gör utmättning av fastigheten. Vi har ett barn på 13 år som har sina hästar på gården.

Har panik hur ska jag tänka .
Äger 1/2 delen av våran fastighet huset vi bor i . Har ca nio olika skulder hos kf. På ca 600.000. Får inte låna upp på huset pga skulderna. Min sambo kan hjälpa mig med ett lån men vilka skulder ska jag priotera.
Vet att lowell är sten tuffa och går inte med ackord uppgörelse. Någon som har förslag , vilken bank är bra att låna i från? Mm.

Hurvida huset utmäts beror ju på eventuellt övervärde bla.

Hästarna kommer inte ha någon större betydelse.

@Useless Human Being var detta så roligt att det var värt en gråtande skrattemoji?
Nej, jag förstår verkligen hur det känns, och det är verkligen sorgligt att barnet kanske förlorar sina hästar. Men Lassemans svar är alltid hysteriskt träffsäkra. Vi sitter alla i samma båt med dessa dåliga lån, och var och en av oss har förlorat något viktigt för dem. Tänk dig att behöva vakna tidigt i kallt väder varje morgon för att tillbringa en hel dag på jobbet, bara för att långivarna ska ta din lön i slutet av månaden och lämna dig med knappt tillräckligt för att överleva... Vad är värst? Det här eller att förlora gården och hästarna?

Nej men han är orolig för sitt barn. Förstår hur det känns
Jag skulle inte läget för barnens skull se till att göra mig av med hästarna. Dom är rätt kostsamma att ha.
Inte jättevanligt men har sett några som blivit skuldsatta just pga hästar och kostnader för dessa, särskilt om den blir sjuk eller skadar sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp