Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Spara som i att ta ut kontant eller spara på bankkontot?
Säkraste kortet är att spara kontant eller förvara pengarna hos en nära anhörig på banken. Vad jag vet tar dom allt som går över förbehållsbeloppet så har du exempelvis 30-50tkr på kontot när dom utreder dina tillgångar plockar dom säkerligen det.

För det allra första så kommer du att få oändligt med telefon samtal från inkasso bolagen, och med största sannolikheten så får du något hos alektum, dom är hemska och på riktigt terroriserar en, rekommenderar att byta telefonnummer.

Steg 1: aktörerna skickar skulderna till inkasso
Steg 2: inkasso skickar skulderna till kronofogden
Steg 3: beroende på hur snabba inkasso är med sina krav till kronofogden börjar det dyka upp brev om delgivning

Steg 1-3 kan ta allt från 2-5 månader, för mig tog det riktigt lång tid, hänger på alla företag och hur mycket kronpelle har att göra.

steg 4: du får skulder att signera/bestrida hos kronofogden, denna processen går att dra ut på ännu längre då man har 30 dagar på sig att signera, signera sista dagen eller signera inte alls, signerar du inte alls dröjer det ytterligare någon vecka/månad innan en delgivningsman från kronofogden dyker upp till din bostad med en bunt papper och delger dig skulden/skulderna. Rekommenderar inte detta om du skall söka skuldsanering, du kommer inte bli beviljad om dom behöver skicka en delgivningsman till dig.

steg 5: kronofogden startar sin utredning och begär inkomstuppgifter, hyreskostnader m.m, kontrollerar tillgångar.
steg 6: beslut om löneutmätning

Det kommer att ta minst 6 månader från första månaden då du inte betalar något på dina skulder, till att du har en pågående löneutmätning.
Spara så mycket du bara kan under dessa månaderna
Behöver inte byta telefonnummer, det hjälper att installera appen truecaller

Hej jag skulle fråga folk som har gått igenom processen jag har släppt alla mina skulder i juni månaden när kommer kronofogden börja löneutmätningen?

Hej jag skulle fråga folk som har gått igenom processen jag har släppt alla mina skulder i juni månaden när kommer kronofogden börja löneutmätningen?
Omöjligt att säga exakt men det är troligen minst 6 månader bort iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp