Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning

Hej.
Jag skulle fråga. Om jag har förfallodatum på 14 november för att skicka inkomst och utgifter till kronofogden. Kommer de börja utmätning i den här månaden? Eller från december? Och vad kan jag eventuellt göra för att få november lön?
Tack för svaret.

Det beror på vilket datum din arbetsgivare kör lönerna. Hos oss är det sent i månaden. Jag skulle tro att det är relativt stor risk att löneutmätning börjar i november. Struntar du i att skicka in senast den 14e kommer Kronofogden göra en egen uträkning ändå, så det hjälper dig inte.

Det beror på vilket datum din arbetsgivare kör lönerna. Hos oss är det sent i månaden. Jag skulle tro att det är relativt stor risk att löneutmätning börjar i november. Struntar du i att skicka in senast den 14e kommer Kronofogden göra en egen uträkning ändå, så det hjälper dig inte.
Jag har lön specifikation 18 varje månad på kivra. Om jag kommer att skicka 14 november via digital funkar det?

Hej.
Jag skulle fråga. Om jag har förfallodatum på 14 november för att skicka inkomst och utgifter till kronofogden. Kommer de börja utmätning i den här månaden? Eller från december? Och vad kan jag eventuellt göra för att få november lön?
Tack för svaret.
Det tar inte så långt tid tills de svarar. Du kan prova ringa de och säga att du hade skickat svaret med post så de kan vänta några dagar till. Skicka blankettet med brev och det kommer att bli väldigt svårt att fatta beslut och börja utmätningen i november

Har för mig att man får en påminnelse först innan dem gör sin egna uträkning?

Hej.
Tack för svaret.
Hur länge sedan du slutade betala?

Hej.
Tack för svaret.
När fick du brevet föresten?

Det tar inte så långt tid tills de svarar. Du kan prova ringa de och säga att du hade skickat svaret med post så de kan vänta några dagar till. Skicka blankettet med brev och det kommer att bli väldigt svårt att fatta beslut och börja utmätningen i november
Går att köra ändå, göra ändring efter blanketten kommer.
Jag skulle ta uppgifterna på telefon i ett sånt samtal

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp