Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning?

Hej!
Jag behöver lite svar på min fråga om någon kan/vet om löneutmätning.
Jag gjorde testet på KFM's hemsida om hur mycket man kan behålla om man släpper allt till kfm. Jag skrev min inkomst 26500/månaden och frugan inkomst 22000/månaden (hittat på, hon har 0 inkomst nu men tänkte om hon får inkomst i framtiden) har två barn och skrev oxå resekostnader till och från jobbet 2000/månaden. Fick som resultat att jag får behålla 12000/månaden och utmät 6500/månaden. Nu till min fråga:
Betyder det att är det allt de utmäter för både mig och frugan? Alltså är det 6500 kr för mig och 6500 kr för frugan som totalt blir 13 000 kr i utmätning i månaden eller är det bara mina 6500 kr som blir utmäta och frugan får behålla hela hennes lön?

Den beräkning du gjort visar hur mycket det skulle dras på dig om du hade beslut om löneutmätning
Fruns inkomst kommer inte att röras.
Om du vänder på siffrorna, alltså byter plats på din och fruns inkomster kommer du få fram hur mycket som kommer dras på fruns lön om hon får löneutmätning.

Aha så du menar att oavsett hur mycket frun får i lön så kommer kfm INTE att röra hennes lön, utan bara jag som blir utmät för att jag står för skulden? Asså vi två blir inte utmäta samtidigt?

Aha så du menar att oavsett hur mycket frun får i lön så kommer kfm INTE att röra hennes lön, utan bara jag som blir utmät för att jag står för skulden? Asså vi två blir inte utmäta samtidigt?
Precis, så länge hon inte har något som ska drivas in så kan inte hennes lön tas för det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp