Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning vid löneförhöjning – får jag behålla mer av lönen?

Har nu fått löneutmätning och blev positivt överraskad hur mycket jag skulle få behålla. Men har två funderingar. Om jag får en löneförhöjning ska man meddela KF? får man behålla mer av sin lön då? Sen i beslutet står det att mitt jobb ska göra ett avdrag med 14 000 kr varje månad, om jag nu skulle få mer lön en månad kommer det gå till KF eller får jag behålla dem? tex en semesterersättning.

Har du inte ett maxbeslut från KFM får du behålla alla överskjutande pengar, ex semesterersättning. Däremot rekommenderar jag dig att meddela KFM att du har fått en högre lön. För framtiden -och om du planerar att ansöka om en skuldsanering ser det inte bra ut om du undanhåller den typen av information.

Har du inte ett maxbeslut från KFM får du behålla alla överskjutande pengar, ex semesterersättning. Däremot rekommenderar jag dig att meddela KFM att du har fått en högre lön. För framtiden -och om du planerar att ansöka om en skuldsanering ser det inte bra ut om du undanhåller den typen av information.
Hur ser jag om jag har ett maxbeslut?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp