Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning upphör pga ingen inkomst.

Hej,

Hade en månads utmätning innan jobbet tog slut och fick hem ett brev att utmätning upphör pga ingen inkomst.

Kommer få ersättning från min a-kassa hädanefter men dom har extremt lång handläggningstid.

Hur lång tid tar det innan KFM upptäcker att jag får lön via a-kassa. Blir jag straffad på något sätt om jag "glömmer" ringa in till KFM att jag får ersättning via a-kassa.

Straffad blir du inte.

Inte något straffrättsliga, men det kan ligga dig i fatet i en skuldsaneringsansökan

Inte något straffrättsliga, men det kan ligga dig i fatet i en skuldsaneringsansökan
Ok. Men just nu har jag ju ingen aning hur mycket jag kommer få, det kommer ju med ett beslut. Och samma dag som beslutet kommer får jag ju en utbetalning av a-kassan. Måste ju bli en utbetalning innan jag kan redovisa inkomsten annars har jag som sagt ingen aning vilken inkomst jag ska redovisa för fogden.

Mitt råd till dig är att försök betala av det du kan varje månad till kfm. Annars kommer din skuld bara att växa och desto längre tid tar det innan du blir skuldfri. själv har jag kämpat sedan 2013 och nu har jag inte många månader kvar med löneutmätning.
Äntligen kan jag se slutet

Hej,

Hade en månads utmätning innan jobbet tog slut och fick hem ett brev att utmätning upphör pga ingen inkomst.

Kommer få ersättning från min a-kassa hädanefter men dom har extremt lång handläggningstid.

Hur lång tid tar det innan KFM upptäcker att jag får lön via a-kassa. Blir jag straffad på något sätt om jag "glömmer" ringa in till KFM att jag får ersättning via a-kassa.
För mej tog det ca 3 v innan jag fick beslut hem om att de inte kan dra något!anmälde inget till kfm..
Har du ingen inkomst kommande månader så klart du inte kan bet till kfm
Först hyra sen mat..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp