Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning under arbetslösheten

Hej allihopa,
hoppas nån kan hjälpa mig

Jag undrar om Kronofogden har räknat rätt.

Jag har löneutmätning även jag är i nutid arbetssökande. Mitt a-kassa betala ut 16000 kr per månad. Kronfogden kommer dra 261 kr per dag respektive 5220 kr per månad. Jag har två yngre barn och frun är dessvärre också arbetssökande :-(

Hon får ut 900 kr per dag från hennes a-kassan. Hyran ligger på 12.700 kr och barn omsorg för ett barn på 1100 kr per månad.

Bara de här utgifter angav jag
Fruns inkomst 18.000 kr
Hyran 12.700 kr
Barnomsorg 1100 kr

Med inflationen blir det tufft att betala alla räkningar:-(

Jag förstår ingenting. Så irriterad av hur Kronofogden räknar.

Jag fick löneutmätnings beslut och där står att jag har rätt att behålla 561 kr per dag och Kronofogden kommer göra avdrag med 260 kr per dag. Idag kom utbetalnings spec från mitt a-kassan och där står at Kronofogden drar 182 kr per veckan. Hur går det ihop??

Kan nån kunnig medlem hjälpa mig?

Har inflationen höjt din hyra sen utmätningsbeslutet kom?
Nej, beslutet är aktuellt men jag prata inte bara om hyran, jag prata om hela livet som blev dyrare.

Men fråga är hur Kronofogden räknar? På utmanings beslutet står det att Kronofogden kommer göra avdrag med 260 kr per dag, på utbetalnings specifikationen från mitt a-kassan, kan jag ser att Kronofogden har dragit av 182 kr per veckan. Darför förstår jag ingenting, hur råknar de?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp