Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning sparkonto

Ok. För mig kollade de bara en bank, den banken jag får min lön till. Så det verkar vara olika.

I mitt fall verkar de endast ha koll på mitt lönekonto. Som jag har i samma bank som vi har bolånet hos. Kronofogden har varit i kontakt med banken vid ett par olika tillfällen.
Okej, ingen aning om de skiljer sig åt.. Så du fick ett brev gällande tillgångsutredning och allt som stod i det brevet var en bank? ditt lönekonto?

Jag kan bara tala för mig själv och det var väldigt många saker de hade kollat upp. Tror inte dem hade missat något där. Försökte hitta det brevet dock utan framgång hittills.

Okej, ingen aning om de skiljer sig åt.. Så du fick ett brev gällande tillgångsutredning och allt som stod i det brevet var en bank? ditt lönekonto?

Jag kan bara tala för mig själv och det var väldigt många saker de hade kollat upp. Tror inte dem hade missat något där. Försökte hitta det brevet dock utan framgång hittills.
Jag fick inget papper på vad de gjort utan fick tjata för att få det. Och jag har ff inte fått tagit del av hela rapporten 13 månader senare. I en överklagan jag gjorde så fick jag ta del av delar av rapporten när KFM svarade på min överklagan. Trodde man fick ta del av rapporten automatiskt men icke.

Jag fick inget papper på vad de gjort utan fick tjata för att få det. Och jag har ff inte fått tagit del av hela rapporten 13 månader senare. I en överklagan jag gjorde så fick jag ta del av delar av rapporten när KFM svarade på min överklagan. Trodde man fick ta del av rapporten automatiskt men icke.
Låter märkligt. Jag fick tillgångsrappporten i ett brev om utredning. Där framgick allt dem hade gjort, vad dem hade kollat, att de inte ansåg de nödvändigt att göra hembesök då utredningen visade på att jag ej hade några tillgångar typ.

Det var väldigt utförligt iaf. Fick det brevet månaden innan utmätningen.

Den skickas automatiskt när utredningen avslutas.
Går att ta ut lokalt om man vill men blir så väldigt mycket att kuvertera.

Avslutas alltid en utredning eller kan den ff vara ”öppen/pågående”?
Någonstans blir nästan alla avslutade. Alternativt har skulderna reglerats fullt ut.

Avslut av utredning brukar ge anmärkningen "utmätningsförsök"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp