Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning sparkonto

Hejsan folket!
Jag förväntas få löneutmätning till sommaren och undrar om kronofogden har rätt/kan ta pengar från mitt sparkonto/fond ( utanför min ordinarie bank)
Har de ens åtkomst till denna?
Tacksam för svar

Inom ramen för löneutmätning går inte det.

Hejsan folket!
Jag förväntas få löneutmätning till sommaren och undrar om kronofogden har rätt/kan ta pengar från mitt sparkonto/fond ( utanför min ordinarie bank)
Har de ens åtkomst till denna?
Tacksam för svar
Vid en tillgångsutredning kan dom ryka

Utmätning av lön och utmätning av tillgångar är två skilda utmätningar som kan bli aktuella för att betala av en skuld hos KFM.

På mig gjorde dem en tillgångsutredning innan min utmätning började. Ungefär en månad innan.

Gör Kronofogden koll hos alla banker för att se om man har konto där? Om man har flera konton i olika banker så är det väl rimligtvis så att banken där lönekontot finns är banken de kollar?

Gör Kronofogden koll hos alla banker för att se om man har konto där? Om man har flera konton i olika banker så är det väl rimligtvis så att banken där lönekontot finns är banken de kollar?
Jag fick en hel lista med allt möjligt dem hade kollat. Det var även gamla sparkonton jag inte ens visste att jag hade. Vill nog påstå att dem kollar allt. Vet att även rocker stod med på listan de hade kollat.

Nej kfm ser vilka banker man har.
Kfm har ingen aning om vilket konto du har som lönekonto..

Jag fick en hel lista med allt möjligt dem hade kollat. Det var även gamla sparkonton jag inte ens visste att jag hade. Vill nog påstå att dem kollar allt. Vet att även rocker stod med på listan de hade kollat.
Ok. För mig kollade de bara en bank, den banken jag får min lön till. Så det verkar vara olika.
Nej kfm ser vilka banker man har.
Kfm har ingen aning om vilket konto du har som lönekonto..
I mitt fall verkar de endast ha koll på mitt lönekonto. Som jag har i samma bank som vi har bolånet hos. Kronofogden har varit i kontakt med banken vid ett par olika tillfällen.

Ok. För mig kollade de bara en bank, den banken jag får min lön till. Så det verkar vara olika.

I mitt fall verkar de endast ha koll på mitt lönekonto. Som jag har i samma bank som vi har bolånet hos. Kronofogden har varit i kontakt med banken vid ett par olika tillfällen.
ok..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp