Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning som nollar skuldsaldo

Jag antar att en sak som man inte kan räkna med är att bara för att man får lön den 25:e, så kanske inte arbetsgivaren betalar in till Kronofogden just den dagen. Och det är ju rimligen inte förrän pengarna har kommit Kfm tillhanda som någon kan sätta sig och räkna på hur mycket man skall få tillbaka.

Så det är väldigt snällt att lova att alla landets arbetsgivare är blixtsnabba, liksom Kfm som bara behöver ett par dagar på sig att kontrollera hundratusentals inbetalningar.

Stora arbetsgivare är ofta snabb, ibland kommer pengarna till och med innan 25e.
Undantag finns. Kommuner som inte får iväg pengar till kfm förrän typ 10e

Hyggligt att en här tar på sig att lova att det går fort måste jag säga.
Sagt är sagt.Min egen erfarenhet som är inte påhittad.Min arbetsgivare skickar(de) pengarna till KF samma dygn som dem skickar(de) lönerna.Det gör dem minst 4 dagar innan 25;e i månaden.KF får(ick) pengarna innan 25;e.Är det så svårt i det här fallet att dem ska göra beräkna var 5600 ska ta vägen och resten återbetala?Hur andra arbetsgivare gör har jag inte tänkt på,tog för givet att alla gör på samma sätt.

Sagt är sagt.Min egen erfarenhet som är inte påhittad.Min arbetsgivare skickar(de) pengarna till KF samma dygn som dem skickar(de) lönerna.Det gör dem minst 4 dagar innan 25;e i månaden.KF får(ick) pengarna innan 25;e.Är det så svårt i det här fallet att dem ska göra beräkna var 5600 ska ta vägen och resten återbetala?Hur andra arbetsgivare gör har jag inte tänkt på,tog för givet att alla gör på samma sätt.
Får väl se hur löftet håller.
Det tar nog inte många minuter att göra en betalning eller återbetalning nej, men du missar att det är frågan om hundratusentals transaktioner. Det tar en liten stund att göra allt, även bara återbetalningar skulle jag gissa att det är ett antal tusen som ska göras ungefär samtidigt.

Frågan är ju som sagt hur lång skälig tid anses i lagen? För KFM får väl inte hålla på ens pengar hur länge som helst? Finns väl en del kritik som JO givit till KFM när man googlat gällande försenade bokföringar. Bland annat https://www.bblat.se/artikel/kronof...ed-aterbetalningen-jo-anmals-av-sjukpensionar

I mitt fall har skulden minskat med inbetalt belopp från arbetsgivaren samma dag som lönen kommer, så där har det ju gått fort med bokföringarna, tack och lov. Bara för det lär väl sista inbetalningen ta en vecka att bokföra.

Frågan är ju som sagt hur lång skälig tid anses i lagen? För KFM får väl inte hålla på ens pengar hur länge som helst? Finns väl en del kritik som JO givit till KFM när man googlat gällande försenade bokföringar. Bland annat https://www.bblat.se/artikel/kronof...ed-aterbetalningen-jo-anmals-av-sjukpensionar

I mitt fall har skulden minskat med inbetalt belopp från arbetsgivaren samma dag som lönen kommer, så där har det ju gått fort med bokföringarna, tack och lov. Bara för det lär väl sista inbetalningen ta en vecka att bokföra.

Läget med bokföringen var helt annat när det där skrevs, då kunde det ta 1-2 månader. Man ägnade halva dagarna åt att förklara att det inte skulle bli någon förtur då det gjorde köerna ännu längre.

Tack alla för svar. Såg att skulden minskat en del idag trots att lönen kommer imorgon men inte allt. Den ökade tidigare idag med 2000 på en räkning som inkasso varit sega med under dessa 7 år (den största skulden som dök in i utmätningen) så den gick upp till 7600 ish. Arbetsgivaren betalade in 10600 till KFM. Nu är totala skuldsaldot nere på 2700. Det kan väl ändå inte vara ränta som ökat så mycket på bara några timmar? Sköts avslut manuellt och dom inte hann med allt idag och fortsätter imorgon?

Någon skuld som fyllt år hos kfm? Då läggs 600på

Någon skuld som fyllt år hos kfm? Då läggs 600på

Kikade. 5st mellan 25 juli och 25 augusti. Om dom fick in 10600 så borde det ändå vara närmre noll. Ska slå dom en signal senare idag tänkte jag. Behöver få lite klarhet känner jag :)

*update*

Dom var bara sega på att bokföra. Loggade in nu och kollade och allt är nollat. Riktigt skönt att se den där nollan efter så pass många år (6 år av utmätning). Måste säga att det gått fort ner ändå med en start på 370 000:- som var uppe i 32 olika skulder. Man får nog tacka skatteåterbäringen där också.

Får se om man får något återbetalt. Det visar sig :)

*update*

Dom var bara sega på att bokföra. Loggade in nu och kollade och allt är nollat. Riktigt skönt att se den där nollan efter så pass många år (6 år av utmätning). Måste säga att det gått fort ner ändå med en start på 370 000:- som var uppe i 32 olika skulder. Man får nog tacka skatteåterbäringen där också.

Får se om man får något återbetalt. Det visar sig :)

Bra jobbat
Jag tror att återbetalning sker i ganska närhet till den fördelning som gjorts, men jag är inte säker. pengarna kommer, du kan ju ringa och fråga om det är gjort redan, är det inte gjort är det bara att vänta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp