Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning/skuldsanering

Hej
Det ser inte så bra ut för alla när det kommer ekonomiska läget med hög inflation, högre räntor, elpriser m.m tror ni att kronofogden kommer höja förbehållsbelopp nu när alla räntor är höga ?även skulder räntor . Frågan är klarar ni varje månad pga allting har gått upp …

Räntor ingår ju inte i förbehållsbeloppet.

Hej
Det ser inte så bra ut för alla när det kommer ekonomiska läget med hög inflation, högre räntor, elpriser m.m tror ni att kronofogden kommer höja förbehållsbelopp nu när alla räntor är höga ?även skulder räntor . Frågan är klarar ni varje månad pga allting har gått upp …
Det krävs regerings/riksdagsbeslut.

Hej
Jag har hittills klarat mig förhållandevis bra, har skuldsanering och har inga räntor på nåt, bor i hyresrätt och bundet elavtal på 35 öre i två år till. Matkostnaden har gått upp däremot såklart, men bygger menyer på extrapriserna, gjorde jag även innan. Är student så är glad att CSN höjs, likaså bostadsbidraget, och blir det inga brutala hyreshöjningar ser det ut som att jag kommer ”gå plus” i slutändan.

Mm förbehållsbelopp räcker ändå inte när el , bensin , mat varor plus hus räntor har ökat
Är det bolåneräntorna får du kontakta för att ändra boendekostnaden

Det krävs regerings/riksdagsbeslut.

För att ändra vadå? Förbehållsbeloppet hos KFM? Det är alltså överhuvudtaget inte kopplat till Prisbasbeloppet?

PS: Ett tips. Ni som tycker att KFM ska höja förebehållsbeloppet. Kontakta riksdagens ledamöter omgående så dom kan skriva motioner om det.
Förslagsvis väljer ni ett av dom 4 partierna som är styrande - och det som har profilerat sig som "vårdpartiet". Tycker antingen KD eller SD kan vara behjälpliga sett till vilka frågor dom jobbat med.
KD:s ledamöter ser ni här : https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/kristdemokraterna/ ni har mailadresser till dom där.

För att ändra vadå? Förbehållsbeloppet hos KFM? Det är alltså överhuvudtaget inte kopplat till Prisbasbeloppet?

PS: Ett tips. Ni som tycker att KFM ska höja förebehållsbeloppet. Kontakta riksdagens ledamöter omgående så dom kan skriva motioner om det.
Förslagsvis väljer ni ett av dom 4 partierna som är styrande - och det som har profilerat sig som "vårdpartiet". Tycker antingen KD eller SD kan vara behjälpliga sett till vilka frågor dom jobbat med.
KD:s ledamöter ser ni här : https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/kristdemokraterna/ ni har mailadresser till dom där.
Vet inte vad det kopplas till. Justeras automatiskt årsvis i alla fall men rätt marginellt.
Bra idé, princip för hur det ändras kanske ändras om ett par år isåfall.

Vet inte vad det kopplas till. Justeras automatiskt årsvis i alla fall men rätt marginellt.
Bra idé, princip för hur det ändras kanske ändras om ett par år isåfall.

Knappast i det här fallet, finns ingen anledning till att göra en utredning i fråga. Regeringen kan lägga fram en proposition till riksdagen tämligen omgående. Skulle det finnas ett förslag på plats hade man mycket väl kunnat klubba igenom det lagom till exemplevis sommaren 2023

Knappast i det här fallet, finns ingen anledning till att göra en utredning i fråga. Regeringen kan lägga fram en proposition till riksdagen tämligen omgående. Skulle det finnas ett förslag på plats hade man mycket väl kunnat klubba igenom det lagom till exemplevis sommaren 2023
Jag är inte så insatt i exakt hur ärenden bereds på regeringskansliet, jag har rätt svårt att tänka mig att man slänger fram förslag helt utan utredning innan. Särskilt i en fråga som jag inte tror står superhögt upp på en nytillträdds regerings bord. Även om flera medlemmar här tycker det är prioriterar över allt annat så finns det nog mer objektivt lite viktigare saker att fixa till..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp