Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, skuldfri den vägen?

Ja och både och fattar inte att för jag hjälper mitt barn blir det ingen skuldsanering Kanske aldrig skulle nämnt ngt. Ärkighet verkar inte gynnas.
O jag gick till ek skuldsanering?.

I ditt fall skulle det säkert göra stor skillnad om du skickade ditt barn till kfm. Har den ändå andra skulder spelar det ju ingen roll med en till...Då har du på så vis visat att du gjort vad du kunnat för att få tillbaka pengarna.

Då hade det ju kunnat funka såhär: jag lånar 1 miljon ger till min dotter och sen söker jag skuldsanering något år senare. Jävla vinst affär om man gör det medvetet:) sen klart man kan låna ut pengar till sina barn och ändå få sanering men finns kanske en anledning till att det inte är positivt att ge bort me

Man ger inte bort..det är en svår situation ....allt beror på varför....

Medberoende är svårt.

Jaja jag gör allt jag kan för att orka ...
Spelberoende drogberoende alkoholberoende och att bli Medberoende till det är förjävligt

Medberoende är svårt.

Spelberoende drogberoende alkoholberoende och att bli Medberoende till det är förjävligt
Om du inte kräver något tillbaka så är det ju något du ger bort. Får du igen pengarna så är ju situationen inte så dålig

Medberoende är svårt.

Får du någon professionell hjälp med att ta dig vidare mentalt? Mitt intryck är att du inte har bearbetat klart det trauma som du varit med om. Kan det kanske vara viktigare att lösa än ekonomin just nu?

Medberoende är svårt.

Det behöver inte spela så stor roll varför, det är mer faktat att du gjort det.

Medberoende är svårt.

Antingen har du gett bort pengarna, och då blir det svårt att få skuldsanering. Eller så har du lånat ut pengarna och då måste du kräva tillbaka dem, annars kan du inte få skuldsanering. Och så kanske du inte är insolvent och då kan du inte få skuldsanering heller. Varför ska du och/ eller din son få skulderna raderade om ni inte gör vad ni kan?

Stå ditt kast, det är bara du som har agerat, medberoende eller inte. Sök hjälp istället för att ta på offerkoftan gång på gång.

Jag tycker tonen mot @Gunma är onödigt hård.
Hade hon förstått så hade hon väl inte frågat gång på gång.
@Gunma skicka in skulderna som du tagit för att hjälpa sonen till kfm. Det är din enda chans att få skuldsanering på. Hur tufft det än känns så måste du göra det.

Jag tycker tonen mot @Gunma är onödigt hård.
Hade hon förstått så hade hon väl inte frågat gång på gång.
@Gunma skicka in skulderna som du tagit för att hjälpa sonen till kfm. Det är din enda chans att få skuldsanering på. Hur tufft det än känns så måste du göra det.

Tror inte folk menar att vara hårda men har för mig att det skrivits tidigare att det tydligt framgick att avslaget berodde på att den gett/lånat ut pengar till sitt barn och INTE gjort vad den kunnat för att få tillbaka dom. Sen har personen skrivit flera inlägg om detta där det känns som att offerkoftan åker på och den inte vill kräva sitt barn på pengarna. Tror folk tyvärr tröttnar lite då på att hela tiden förklara vad som krävs för att en skuldsanering ska vara möjlig.
Sen är det svårt att vara medberoende men man måste börja ändra sitt egna beteende innan man kan gå vidare :)

Tror inte folk menar att vara hårda men har för mig att det skrivits tidigare att det tydligt framgick att avslaget berodde på att den gett/lånat ut pengar till sitt barn och INTE gjort vad den kunnat för att få tillbaka dom. Sen har personen skrivit flera inlägg om detta där det känns som att offerkoftan åker på och den inte vill kräva sitt barn på pengarna. Tror folk tyvärr tröttnar lite då på att hela tiden förklara vad som krävs för att en skuldsanering ska vara möjlig.
Sen är det svårt att vara medberoende men man måste börja ändra sitt egna beteende innan man kan gå vidare :)
Exakt, och det är inte första gången detta tas upp i trådar här så vi som var med då minns och det var likadant då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp