Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning sjukskriven

Är heltidssjukskriven för utmattning. Har löneutmätning med ett förbehållsbelopp om 14.600 kr/månad när jag är frisk och arbetar. Fick idag ett nytt beslut som gäller för Försäkringskassan. Att uträkningen gör gällande att jag ska få behålla 222 kr/dag. Summa sumarum blir detta 6660 kr för 30 dgr.
Alla utgifter är oförändrade och även partners inkomst. Hur kan KFM ändra så drastiskt som att jag ska erhålla 8k mindre/månad pga sjukskivning? Detta skapade totalt haveri i min redan utmattade kropp. Klarar inte att ringa just nu, men har skickat ett mail.
Någon som varit med om liknande?

Har du resor till o från jobb i normala fall?

Är heltidssjukskriven för utmattning. Har löneutmätning med ett förbehållsbelopp om 14.600 kr/månad när jag är frisk och arbetar. Fick idag ett nytt beslut som gäller för Försäkringskassan. Att uträkningen gör gällande att jag ska få behålla 222 kr/dag. Summa sumarum blir detta 6660 kr för 30 dgr.
Alla utgifter är oförändrade och även partners inkomst. Hur kan KFM ändra så drastiskt som att jag ska erhålla 8k mindre/månad pga sjukskivning? Detta skapade totalt haveri i min redan utmattade kropp. Klarar inte att ringa just nu, men har skickat ett mail.
Någon som varit med om liknande?
Låter ju som att du får behålla väldigt lite från försäkringskassan helt klart. Min fru var heltidssjukskriven under en period i början av hennes löneutmätning och hade ett förbehåll på ca. 13200:- innan sjukskrivning. Från försäkringskassan fick hon sedan behålla 346:-/dag =10380:- för 30 dagar vilket motsvarar ca. 80%. Ingen aning om detta är korrekt men betydligt mer än vad du får behålla så något borde ju vara fel?!

Ja är på tok för lågt belopp de räknat på som heltidssjukskriven. Jag trodde jag skulle få behålla samma förbehållsbelopp som sjukskriven och att de skulle dra allt över 14.600 kr. Fattar inte varför man ska få lägre belopp pga sjukskrivning. Utgifterna är ju oförändrade och KFM skulle ändå få några tusen.

Ja är på tok för lågt belopp de räknat på som heltidssjukskriven. Jag trodde jag skulle få behålla samma förbehållsbelopp som sjukskriven och att de skulle dra allt över 14.600 kr. Fattar inte varför man ska få lägre belopp pga sjukskrivning. Utgifterna är ju oförändrade och KFM skulle ändå få några tusen.
Du borde behålla ditt förbehållsbeloppet, det är ju existensminimum. Konstigt?

Ja rimligtvis borde man ju få behålla existensminimum även då, konstigt hur som helst att det kan tas så olika beslut??

Exakt, det är ju uträknat av en anledning. Är ju jättesvårt att få ihop det oavsett med löneutmätning. Hoppas på att få snabbt svar ifrån dem. Blev enormt stressad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp