Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning, sen med hyra!

Hej! Har precis blivit meddelad att jag kommer ha/få löneutmätning. Jag har sedan tidigare 3stycken missade hyror. Så jag fick besked om att jag kommer bli vräkt om jag inte betalar in cirka 17 tusen inom 3 veckor. Tar KF hänsyn till detta? Har jag ingen bostad så kan jag ju inte jobba/leva.

Hej! Har precis blivit meddelad att jag kommer ha/få löneutmätning. Jag har sedan tidigare 3stycken missade hyror. Så jag fick besked om att jag kommer bli vräkt om jag inte betalar in cirka 17 tusen inom 3 veckor. Tar KF hänsyn till detta? Har jag ingen bostad så kan jag ju inte jobba/leva.
Nej dem tar ingen hänsyn till det tyvärr.
Kontakta där du bor och försök hitta en lösning så snabbt det går

Ursäkta men hyra är väl det första man betalar??
de tar ingen hänsyn till att du valt att ligga efter med tre hyror. Bästa är att försöka göra en deal med din hyresvärd med avbetalningsplan.

Ursäkta men hyra är väl det första man betalar??
de tar ingen hänsyn till att du valt att ligga efter med tre hyror. Bästa är att försöka göra en deal med din hyresvärd med avbetalningsplan.
Jo men nu är läget som det är. Går det att ansöka om avbetalningsplan, när jag kommer leva på existensminimum? Utrymmet kommer vara extremt begränsat.

Har hyresskulden uppstått innan beslut om löneutmätning meddelats så kan man få anstånd om man kan visa upp att man fått en betalplan.

Har hyresskulden uppstått innan beslut om löneutmätning meddelats så kan man få anstånd om man kan visa upp att man fått en betalplan.
Den har uppstått innan! Ska ringa imorgon, tack för svar Lasseman. Vill självklart göra rätt för mig. Men behöver få behålla min lägenhet, så jag kan jobba och betala in för skulderna. Dessa hyror är från 2 månader bakåt i tiden.

Jo men nu är läget som det är. Går det att ansöka om avbetalningsplan, när jag kommer leva på existensminimum? Utrymmet kommer vara extremt begränsat.
Vissa hyresvärdar går med på att dela upp det på tre delbetalningar, ibland färre ibland fler.

Har du tur så hinner lönerna köras innan utmätning börjar. Annars måste du lösa hyran på något sätt, spelar ingen roll om du får sälja dator, mobil, hörlurar och allt du kan hitta även om det är sista utvägen.

Även om det är tungt att bli av med allt för att få in hyran så hade jag prioriterat tak över huvudet framför allt annat. En billig mobil kan du lösa från blocket lite senare.
Förhoppningsvis hinner inte utmätningen starta innan lönen. Men gör den det så får du prioritera bort allt utom boende tyvärr.

Den har uppstått innan! Ska ringa imorgon, tack för svar Lasseman. Vill självklart göra rätt för mig. Men behöver få behålla min lägenhet, så jag kan jobba och betala in för skulderna. Dessa hyror är från 2 månader bakåt i tiden.
Det förutsätter att hyresvärden är med på tåget dock

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp