Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning, sambos inkomster

Hej,

Jag ska skicka in uppgifter till KFM för löneutmätning. Min sambo tjänar mer än mig men vill inte uppge exakt lön pga att han betalar av på ett lån som står i hans namn men egentligen är min skuld (spelberoende) KFM tar inte hänsyn till hans privatlånekostnader. Han har sagt ett belopp jag kan ange som är ungefärligt. Kommer de att kontrollera honom och justera utefter det de anser att han tjänar trots att det inte han som har skuld till KFM?

I mitt fall gjorde KFM ingen kontroll av sambons uppgifter under hela processen vad vi kunde se då och efter beviljande.
Sedan om det kollas direkt via Skatteverket skall jag låta vara osagt.

I mitt fall gjorde KFM ingen kontroll av sambons uppgifter under hela processen vad vi kunde se då och efter beviljande.
Tack, uppgav du din sambos exakta inkomst vid inskickandet?

Jag är ganska säker på att de kollar upp partnerns inkomster, via Skatteverket, vid en tillgångsutredning. En sådan brukar alltid ske i samband med att löneutmätning startar och sedan ca vartannat år.

Jag är ganska säker på att de kollar upp partnerns inkomster, via Skatteverket, vid en tillgångsutredning. En sådan brukar alltid ske i samband med att löneutmätning startar och sedan ca vartannat år.
Det gör de säkert.

Min erfarenhet är att de gör detta vid ansökan om skuldsanering. Vid löneutmätning brukar det inte göras som regel, bara om man anger uppgifter som är avvikande på något sätt.

Min erfarenhet är att de gör detta vid ansökan om skuldsanering. Vid löneutmätning brukar det inte göras som regel, bara om man anger uppgifter som är avvikande på något sätt.
KFM sa rakt ut till mig, när jag hade löneutmätning, att de kollat om min sambos (numera mans) stämmer och sa att de brukar göra så vid tillgångsutredningar.

KFM sa rakt ut till mig, när jag hade löneutmätning, att de kollat om min sambos (numera mans) stämmer och sa att de brukar göra så vid tillgångsutredningar.
Jag är så säker att de kollar.,varför de inte skulle göra det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp