Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning på jobbet – bör jag informera HR i förväg?

Jag fick beslut om löneutmätning 30/12-25. Klarar jag 1 månad till utan utmätning?
Det är en fråga till din löneavdelning. Mest troligen kommer du inte klara dig undan januari månad.

Om man jobbar kommunalt och har löneutmätning, är det löne avdelningen eller chefen som får reda på det?

Om man jobbar kommunalt och har löneutmätning, är det löne avdelningen eller chefen som får reda på det?
I min kommun var det lönekontoret, finns ingen som helst anledning att de skulle behöva informera min chef i den branschen jag är i.

Hej har släppt mina skulder och kommer så småningom få löneutmätning. Har jag extrem tur så inledande innan men väldigt lite chans nu med tanke på den längre handläggningstiden. Funderar hur det fungerar om HR meddelar närmaste chef osv sett lite olika här inne. Jobbar på en arbetsplats i mellan storlek med 2-300 anställda. Frågan är, Tänker om jag ska förbikomma lite när de börjar närma sig och kontakta HR och förklara vad som ev kommer hända och vad deras rutiner är osv eller bara låta de ha sin gång? Hur har ni gjort som varit ute för detta? Kommer alla på företaget få reda på de? Erfarenheter? Tacksam för tips
Jag har haft löneutmätning sen april 2025 och jag pratade med min chef om det, kändes bra att hon visste om det och det var inga konstigheter. Hon stöttar mig och förstår när man är låg vissa dagar.

Jag har haft löneutmätning sen april 2025 och jag pratade med min chef om det, kändes bra att hon visste om det och det var inga konstigheter. Hon stöttar mig och förstår när man är låg vissa dagar.
Tack för svar!

Jag hade löneutmätning i drygt 2 år. Känner inte till att någon på min arbetsplats fick reda på det.

Under de 2 åren deltog jag i flera projekt, även ihop med HR och lönekontoret. Ingen som sa något.

Tror inte det är så ovanligt eller något att bry sig om. Arbetar du inom finansbranschen så kanske det är viktigare att vara öppen.

Jag hade löneutmätning i drygt 2 år. Känner inte till att någon på min arbetsplats fick reda på det.

Under de 2 åren deltog jag i flera projekt, även ihop med HR och lönekontoret. Ingen som sa något.

Tror inte det är så ovanligt eller något att bry sig om. Arbetar du inom finansbranschen så kanske det är viktigare att vara öppen.
Det är ju inget man pratar om på företaget. Vem som har ditt och datt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp