Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning på föräldrapenning

Hej. Jag har tidigare haft löneutmätning på mitt arbete men just nu är jag föräldraledig och har utmätning på det. Kfm har räknat ut en summa per dag som de drar... och då räknar dom på att jag tar ut helt måndag-söndag som jag gör just nu. Efter årskiftet kommer jag inte ta ut hela veckor för att spara på dagar. Om jag meddelar kfm kommer de att sänka det dom ska dra varje dag då? Eller hur funkar det?

Man räknar om beslutet

Så dom kommer alltså dra mindre om jag tar ut mindre dagar? Varför jag undrar är för att om dom ska dra lila mycket per dag som dom gör nu så kommer jag inte ha råd med hyran ens.

Föräldrarpenning baseras på att man får 80% av sin lön som man hade som anställd?
Sen skickar KFM ut "nya" brev för att man ska fylla i allting en gång till och sen drar dom av en viss summa därifrån?
Går processen med att göra utmätning på föräldrarpenning snabbare eftersom att det också är statligt?

Så ska det vara men du måste nog höra av dig.

Föräldrarpenning baseras på att man får 80% av sin lön som man hade som anställd?
Sen skickar KFM ut "nya" brev för att man ska fylla i allting en gång till och sen drar dom av en viss summa därifrån?
Går processen med att göra utmätning på föräldrarpenning snabbare eftersom att det också är statligt?

Kf ser allt som fk betalar ut så det går ganska fort

Jag får ut cirka 13.600 men sen drar kfm nästan 4000 i månaden nu... 129kr per dag. Så får ut cirka 9600. Men om jag går ner i dagar som vi planerat då kommer jag få ut cirka 10.000 och då finns det cirka 400 för kfm o dra. Jag undrar bara om dom kommer räkna på på ungefär samma summa att behålla. Annars kan det inte riktigt vara en human summa!

Är du ensamstående eller sambo/gift?

Sambo och min dragning på föräldrapenning just nu är räknat med hans inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp