Kan det vuxna barnet få ekonomiskt bistånd till mat och kläder om föräldern har utmätning? Även om den bor hemmaDet spelar ingen roll om de har inkomst eller inte. Kan de inte försörja sig själva så är det kommunen de får vända sig till.
Om den har skulder så går det bra. Annars i praktiken nejMen kan/får kronofogden utmäta mitt vuxna barns pengar?
Kronofogden utmäter din egendom för att reglera dina skulder.Men kan/får kronofogden utmäta mitt vuxna barns pengar?
Jag tänker mest på om vi nte har några saker att utmäta men jag har löneutmätning å mitt vuxna barn (19) år jobbar å får egna pengar. Kan de ta dem då?Kronofogden utmäter din egendom för att reglera dina skulder.
Det är inte din egendom och kan därför inte utmätas för att reglera dina skulder.Jag tänker mest på om vi nte har några saker att utmäta men jag har löneutmätning å mitt vuxna barn (19) år jobbar å får egna pengar. Kan de ta dem då?
Det är inte din egendom och kan därför inte utmätas för att reglera dina skulder.
Du bör kanske inte få in hans lön på ditt konto, då får du svårt att bevisa att det är sonens pengar.