Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och utbetalning – Hinner KFM dra från junilönen?

Jag fick brev från kfd , att jag måste fylla i mina inkomst uppgifter senast den 10 juni , då dem kommer fattar beslut , tror du att jag hinner får junilön eller dem hinner drar pengarna ?
Jag jobbar i kommun , jag är inte säker vilken tid dem kör löner.
Mvh David

Räkna med att det tar 1-2 dagar för arbetsgivaren att få beslutet. Tror att det blir svårt att få behålla den tyvärr.

Du hinner sannolikt få junilönen innan Kronofogden drar något. Kronofogden ska fatta beslut efter 10 juni och sedan skicka det till kommunen, och de flesta kommuner betalar ut lön 25–27 juni. Eftersom beslutet måste hinna registreras hos lönekontoret innan de låser lönekörningen brukar första löneutmätningen ske först månaden efter. För säkerhets skull, fyll i uppgifterna till KFM direkt och kolla med ditt lönekontor vilket datum de kör junilönen, så vet du exakt.

Jag fick brev från kfd , att jag måste fylla i mina inkomst uppgifter senast den 10 juni , då dem kommer fattar beslut , tror du att jag hinner får junilön eller dem hinner drar pengarna ?
Jag jobbar i kommun , jag är inte säker vilken tid dem kör löner.
Mvh David
jag tror också att det blir svårt att hinna behålla junilönen. Det brukar gå ganska snabbt. Jag fick beslut dagen efter uppgifterna skulle vara inne och löneutmätning startade samma månad. Men det var då, kanske är annorlunda nu.

Jag tror tyvärr de hinner dra på junilönen. Beslut kommer sannolikt att fattas 11 eller 12 juni, sedan tar det ett par dagar innan arbetsgivaren har beslutet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp