Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och sparade pengar

Sen har vi börjat att tjata detta ämne till leda, men jag replikerar likväl med följande som även min handläggare bekräftade:

Inkassobolagen/borgenärerna tar ofta kreditupplysningar vid uppdaterad deklaration för att se så vi inte har ökat våra inkomster FÖÖÖÖR mycket.
Har vi inte redan själva begärt omprövning, så lär eventuellt våra fordringsägare göra det och när dom gör det, så är det nog inte till vår fördel...

Att anses som en betydande ökning är 4000-5000kr/mån.
Det räcker med lite bonusutbetalning samt semester ersättning, så kanske man slår i ”taket”. Man får ha lite koll helt enkelt :)

Man kan gömma undan banktillgångar och andra tillgångar, jobba svart och ta upp kostnader man inte har och ta upp några hundra extra i hyra och allt möjligt och få sanering ändå.
Många har lite som sport att göra det yttersta för att borgenärerna ska få lite mindre av det dom hade rätt till och man själv får behålla de pengarna eller sakerna:rolleyes:
Låter inte helt okej att man gör så.
Trots allt har man Ju lånat pengarna en gång och vill väl göra rätt för sig så gott det går.
Folk är inte lite fräcka

Senast ändrad:
Låter inte helt okej att man gör så.
Trots allt har man Ju lånat pengarna en gång och vill väl göra rätt för sig så gott det går.
Folk är inte lite fräcka

Vill komma så lindrigt undan som möjligt ska du nog ersätta "göra rätt för sig så gott det går" med

Sen har vi börjat att tjata detta ämne till leda, men jag replikerar likväl med följande som även min handläggare bekräftade:

Inkassobolagen/borgenärerna tar ofta kreditupplysningar vid uppdaterad deklaration för att se så vi inte har ökat våra inkomster FÖÖÖÖR mycket.
Har vi inte redan själva begärt omprövning, så lär eventuellt våra fordringsägare göra det och när dom gör det, så är det nog inte till vår fördel...

Att anses som en betydande ökning är 4000-5000kr/mån.
Det räcker med lite bonusutbetalning samt semester ersättning, så kanske man slår i ”taket”. Man får ha lite koll helt enkelt :)
Brutto eller netto ?

Brutto eller netto ?

Ja, detta är ett stående frågetecken! @KassaKon hävdar netto, men ingenstans har jag kunnat utläsa (i alla rapporter/dokument) som jag har lusläst, så har jag kunnat avgöra om det är netto eller brutto. Bara att en ”inkomstökning om 4000-5000kr anses vara skäl för omprövning...” :(

Ja, detta är ett stående frågetecken! @KassaKon hävdar netto, men ingenstans har jag kunnat utläsa (i alla rapporter/dokument) som jag har lusläst, så har jag kunnat avgöra om det är netto eller brutto. Bara att en ”inkomstökning om 4000-5000kr anses vara skäl för omprövning...” :(

Det står väl om betalningsutrymmet ökat, dvs netto. Och isåfall kan man ju vid en överprövning kontra med alla ökade kostnader och på så sätt visa att betalningsutrymmet inte ökat

Det står väl om betalningsutrymmet ökat, dvs netto. Och isåfall kan man ju vid en överprövning kontra med alla ökade kostnader och på så sätt visa att betalningsutrymmet inte ökat

Nej, det står bara så som jag precis skrev, men självklart kan man även åberopa ev inkomstskatte höjning (lär ju säkert ske me denna idiot regering ;)) och kanske hyreshöjning, etc...

Nej, det står bara så som jag precis skrev, men självklart kan man även åberopa ev inkomstskatte höjning (lär ju säkert ske me denna idiot regering ;)) och kanske hyreshöjning, etc...

Hehe jag har redan min lista påbörjat

Nätavgiften
Elpriset
Bensinpriset
Priset på linser
Hyran

Priset för läkarbesök om dem skulle höja det.

Kommunalskatten
Landstingsskatten

Detta har höjts sedan inledandet. Har antecknat pris och fakturakopior vid inledande...

Jag kommer att söka omprövning när jag börjar mitt nya jobb, ökar lönen med 2750 samt 1500 mer i ob, brutto.

Hehe jag har redan min lista påbörjat

Nätavgiften
Elpriset
Bensinpriset
Priset på linser
Hyran

Priset för läkarbesök om dem skulle höja det.

Kommunalskatten
Landstingsskatten

Detta har höjts sedan inledandet. Har antecknat pris och fakturakopior vid inledande...

Inte dem.

Men elpris och nätavgift är en del av normalbeloppet, så det spelar egentligen ingen större roll vilka elräkningar man drar ihop varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp