Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning och skattejämkning

Såhär står det i mitt besked från KFM:

"Mr X har alltid rätt att behålla 21 257 kr per månad (förbehållsbelopp).
KALLE ANKA AB ska göra avdrag med hela det
belopp som överstiger förbehållsbeloppet.
Arbetsgivaren/Utbetalaren ska göra avdraget tills vi fattar nytt beslut."

Med det sagt är det väl onödigt att göra skattejämkning? Jag får ändå inte behålla något extra, så det är väl lika bra att låta skatteåterbäringen 2025 hamna på utmätning istället. Eller tänker jag galet på något vis nu?

Med det sagt är det väl onödigt att göra skattejämkning? Jag får ändå inte behålla något extra, så det är väl lika bra att låta skatteåterbäringen 2025 hamna på utmätning istället. Eller tänker jag galet på något vis nu?
Exakt så är det.

Du får rimligen betala en massa extra ränta på skulderna som du har hos Kfm, om det är pengar som de inte får förrän 2025. Så du tjänar på att jämka i och med att skulden sjunker fortare.

Du får rimligen betala en massa extra ränta på skulderna som du har hos Kfm, om det är pengar som de inte får förrän 2025. Så du tjänar på att jämka i och med att skulden sjunker fortare.
Har otroligt mycket andra skulder hos KFM redan, så jag vet inte hur mycket det påverkar ärligt talat, men förstår hur du menar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp