Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och nytt jobb

Så modigt o bra av dig att berätta. Jag måste snart oxå berätta för min arbetsgivare. Är ju iväg på en del möten med både spelberoende och budget o skuldrådgivare. Vilket gör att jag har frånvaro. Än så länge har jag bara sagt att det är känsligt för mig o berätta om. Vilket det såklart är. Men samtidigt så är idag i mitt fall spelberoende klassad som en sjukdom. Och arbetsgivaren ska stötta rehabilitering där. Dock rädd för dom ska tro man är en " tjuv" som vill stjäla för o kunna spela. Aldrig gjort såklart men människor kan vara så trångsynta tyvärr. Lycka till o hoppas verkligen du får det nya jobbet.
Tack snälla för dina varma ord! Jag känner att nekar dem mig jobbet pga. Det så säger det mycket om dem. Jag är inte arbetslös så jag har något att luta mig tillbaka på.

Jag vet att det är jäkligt tufft i en sådan situation och all pepp till dig som snart ska berätta. Jag tycker att du ska göra det för att åtminstone lätta lite på den tunga stenen du går och bär på. Det kommer gå bra och du är ingen tjuv. Du har tagit första steget mot ett bättre liv och det ska du ha all eloge för. Människor kommer alltid döma men stå på dig och se ditt steg framåt i detta som det positiva, oavsett vad folk tycker och tänker. Du vet vem du är innerst inne och jag hoppas du får det bästa möjliga stödet av chefen.

Uppdatering i ärendet: jag valde att berätta för rekryteraren som ska ta det vidare till arbetsgivaren. Hen visste inte ens vad det var vilket lät lite konstigt för mig. Efter någon dag ringde hen upp mig och ville ha detaljer om varför jag hamnat i den situationen för att hen ville veta vad hen skulle säga till arbetsgivaren. Jag kontrade med att det egentligen är privat och inget jag behöver berätta men att jag gör det för att jag vill vara ärlig. Jag berättade lite lätt att jag hamnat i ekonomisk knipa under corona pandemin och att hen inte måste ta det så detaljerat med arbetsgivaren. Nu inväntar jag svar från rekryterare och arbetsgivaren.
Tar upp den här tråden igen:
Hur gick det för dig? Jag är i en liknande situation med ett Finance företag. De är bara 10 personer på svenska kontoret (finns fler kontor i övriga världen), och de har redovisningskonsulter som sköter bokföringen så jag vet inte om chefen skulle få reda på det iom att lönerna hanteras av konsulterna.. Ska man berätta för rekryteraren?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp