Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och nytt jobb.

Hej,

Har sen tidigare fått ersättning av försäkringskassan pga jag är i ett program i arbetsförmedlingen. Ska börja nytt arbete nu i slutet av januari och äntligen få en lön. Kommer arbetsförmedlingen/försäkringskassan rapportera att man blir utskriven pga man fått arbete till kronofogden så kfm hinner kontakta arbetsgivaren och starta utmätning direkt?

Ersättningen från Försäkringskassan upphör och således avslutas utmätningen. Dock är jag osäker på om de meddelar KFM om din nya anställning eller om de endast meddelar att ersättningen har upphört..

Kronofogden lär kunna få uppgift från Skatteverket om vad du har för arbetsgivare (ganska snabbt dessutom, annat var det på min tid), så det löser de nog, även om det bör bli ett glapp på minst ett par månader.

Kronofogden lär kunna få uppgift från Skatteverket om vad du har för arbetsgivare (ganska snabbt dessutom, annat var det på min tid), så det löser de nog, även om det bör bli ett glapp på minst ett par månader.
Min man hade sån otur att han började jobba samma månad som kfm gjorde sin ordinarie inkomstförfrågan (efter år av arbetslöshet utan ersättning). Så han fick inte ens en hel lön utan utmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp