- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
En högre hyra än riktlinjerna kan godtas under en period, så nej, det är inte någon som stirrar blint på siffror.
Ja, och en period kan vara olika lång.
En högre hyra än riktlinjerna kan godtas under en period, så nej, det är inte någon som stirrar blint på siffror.
Jag håller med.Såklart inte. Men har du ingen bostad, kan du inte sköta ditt jobb, och borgenärerna får än mindre. Så det gäller att ha helhetssyn och inte bara stirra på en av siffrorna (hyran).
I teorin. Jag bor ensam med hyra över 12 kkr, men inga som helst synpunker på det. Så i praktiken är det mesta, som är någorlunda rimligt, helt ok.
Det varierar nog en del över landet hur man gör. I området min sektion verkar är det väldigt sällsynt man förelägger om lägre bostadskostnad.Tur att de handläggarna är få.
Om det var mig du menade så hade du fel igen.Jag tror inte att man är jättehårda i dessa tider heller. Men det finns nitiska handläggare och skulle en viss L få bestämma skulle man börja bråka så fort hyran var en krona över skälig.
Vadå igen? Det händer max en gång per år.Om det var mig du menade så hade du fel igen.