Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning och ny hyra

Hej,
Skapar en till tråd då jag har en till fundering.

Om man har löneutmätning och man behöver flytta till en annan lägenhet eftersom man inte får behålla den nuvarande. Ringer man då kronofogden och meddelar dem den nya hyran? Den nya hyran kommer vara dubbelt så mycket dyrare. Har ingen val. Justerar dem direkt hur mycket jag får behålla i lön?

Ring. Justeras direkt.
Är hyran för hög kan du föreläggande att sänka din boendekostnad från ett visst datum

Kan man inte bara köra på, om hyran är högre? Om man anser att man klarar av att betala mer hyra (eller vad som helst) varför ska då KFM ha synpunkter på vad man gör med sitt förbehållsbelopp?

Kan man inte bara köra på, om hyran är högre? Om man anser att man klarar av att betala mer hyra (eller vad som helst) varför ska då KFM ha synpunkter på vad man gör med sitt förbehållsbelopp?
Min nuvarande hyra är 4250 kr den nya kommer vara 8500 kr.
När man räknar förbehållsbeloppet så lägger man på hyran. Just nu för jag behålla ca 10 800 kr men eftersom att nu boende blir dyrare så borde jag få 4250 kr till.

Kronofogden har inga synpunkter angående hur förbehållsbeloppet spenderas.

Min nuvarande hyra är 4250 kr den nya kommer vara 8500 kr.
När man räknar förbehållsbeloppet så lägger man på hyran. Just nu för jag behålla ca 10 800 kr men eftersom att nu boende blir dyrare så borde jag få 4250 kr till.
Borde få eller kommer att få är två olika saker. Jag hoppas att du får annars blir det tufft om du själv får stå för mellanskillnaden med förbehållsbeloppet.
Jag hade kollat upp det innan kontraktet skrivs.

Borde få eller kommer att få är två olika saker. Jag hoppas att du får annars blir det tufft om du själv får stå för mellanskillnaden med förbehållsbeloppet.
Jag hade kollat upp det innan kontraktet skrivs.
Problemet är att jag inte har nåt val och måste flytta från mitt nuvarande lägenhet till 31/8. Det här erbjudande för den andra lägenheten är bara tur om jag får. Det är privat och jag har bott hos dem tidigare. Det är svårt för mig att hitta något annat eftersom jag har betalningsanmärkningar.

Problemet är att jag inte har nåt val och måste flytta från mitt nuvarande lägenhet till 31/8. Det här erbjudande för den andra lägenheten är bara tur om jag får. Det är privat och jag har bott hos dem tidigare. Det är svårt för mig att hitta något annat eftersom jag har betalningsanmärkningar.
Jag förstår problematiken.
Hoppas innerligt att det löser sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp