Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och jobba utomlands??

Jag har löneutmätning och är inga konstigheter med det. Men om jag tar tjänstledigt från mitt jobb och åker till Norge i fyra månader o jobbar där. Hur funkar det då? Har kfm möjlighet att begära avdrag från den arbetsgivaren där då? Eller är det så att inget dras under den tiden eftersom ingen lön kommer in?
Förvirrad och vet inte om d är värt krånglet som ev uppstår?!? :-/

Nån som kanske gjort samma eller vet hur det funkar?

Du kan räkna med att du får behålla din norska lön. Jag tror inte att Kronofogden hinner agera ens om du skulle byta jobb i Sverige under fyra månader, men i Norge får de väl dessutom bara agera om det är allmänna mål som du har, alltså skulder till staten. Har du skulder till företag och så, så kan du räkna med att svenska kronofogden inte jagar dig i utlandet för att driva in dessa.

Dock så tror jag som sagt att fyra månader är för kort tid för att de skall hänga med i svängarna oavsett var du jobbar.

Du kan räkna med att du får behålla din norska lön. Jag tror inte att Kronofogden hinner agera ens om du skulle byta jobb i Sverige under fyra månader, men i Norge får de väl dessutom bara agera om det är allmänna mål som du har, alltså skulder till staten. Har du skulder till företag och så, så kan du räkna med att svenska kronofogden inte jagar dig i utlandet för att driva in dessa.

Dock så tror jag som sagt att fyra månader är för kort tid för att de skall hänga med i svängarna oavsett var du jobbar.

Tack för svar.
Okej, ja Jag har inga skulder till staten hur som helst.
då överväger jag nog att hoppa på d iallafall :)
Man tjänar ju lite extra och kan va skönt!

Kfm kan inte dra hos utländska arbetsgivare.

Däremot kan agerandet ligga dig i fatet vid skuldsanering. Om du inte gör inbetalningar själv då

Kfm kan inte dra hos utländska arbetsgivare.

Däremot kan agerandet ligga dig i fatet vid skuldsanering. Om du inte gör inbetalningar själv då

Du menar att det kan vid en ev ansökan om skuldsanering se dåligt ut?
Jag kommer ju betala på mina skulder men då betalar jag väl direkt till den jag är skyldig och inte kfm? Eller?
*ännu mer förvirrad*

Du menar att det kan vid en ev ansökan om skuldsanering se dåligt ut?
Jag kommer ju betala på mina skulder men då betalar jag väl direkt till den jag är skyldig och inte kfm? Eller?
*ännu mer förvirrad*
Uner en utmätning sker all betalning (via löneavdrag) till Kronofogden. När man fått brevet "Skuld att betala" så har skulden överförts till KF.
Om du "försvinner" i några månader utan att utmätning kan ske skulle jag gissa att det inte ser bra ut inför en ev ansökan om skusan.

Uner en utmätning sker all betalning (via löneavdrag) till Kronofogden. När man fått brevet "Skuld att betala" så har skulden överförts till KF.
Om du "försvinner" i några månader utan att utmätning kan ske skulle jag gissa att det inte ser bra ut inför en ev ansökan om skusan.
Aha då förstår jag hur du menar. Men jag kan väl betala in till kfm själv isåfall? Om det nu blir aktuellt att jag hoppar på det jobbet..

Aha då förstår jag hur du menar. Men jag kan väl betala in till kfm själv isåfall? Om det nu blir aktuellt att jag hoppar på det jobbet..

Yes.
https://www.kronofogden.se/ocr.html
För bankgiro och ocrnr.
Betalningarna som görs frivilligt enl ovan fördelas procentuellt på alla skulder oavsett prioritetsordning.
Vill man betala på speciell skuld får man höra av sig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp