Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och jämkning

En följdfråga, hur blir det "år 2" på löneutmätning när man jämkar?

Säg att min löneutmätning går igång i maj nu i år. Sedan ansöker jag om jämkning från juni-dec.
Vilka konsekvenser får detta året efter? Dvs kan jag göra samma sak då, avvakta några månader och sedan ansöka om jämkning igen för 2021?
Jag fick restskatt för jag hann få löneutmätning innan jag tog bort jämkningen.

Det gäller att räkna ut så det blir exakt :) kommer absolut att ansöka om det från maj till dec så man får mer , blir max beslut så minskar skulderna snabbare istället :) så man får de det :)

Det gäller att räkna ut så det blir exakt :) kommer absolut att ansöka om det från maj till dec så man får mer , blir max beslut så minskar skulderna snabbare istället :) så man får de det :)
Det är jättesvårt när det går till KFM o mitt låg ju kvar från början av året och när jag släppte skulder blev det inte så mycket räntor eftersom jag inte betalade nått under 8 mån o hade jämkning kvar.
Slarv av mig :(

Löneutmätning påverkar inte beskattning eller om en jämkning blir bra eller dålig i slutändan.

Det är jättesvårt när det går till KFM o mitt låg ju kvar från början av året och när jag släppte skulder blev det inte så mycket räntor eftersom jag inte betalade nått under 8 mån o hade jämkning kvar.
Slarv av mig :(
Jag har suttit och räknat som en tog och skrivit ner räntan på varje lån nu när det hamnar hos fogden , och det blir ca 7000 kr i månaden , sen plus 70 000 kr för dom två stora lånen som inte släpps ... Så ca 170 -180 000 i ränta varje år ... Blir ju en del om man väljer att jämka faktiskt .... Och ta man det från juni och framåt så blir det ju 6-7000 extra efter skatt ! Men kommer göra det även vid max beslut för skulderna minskar snabbare då och mitt mål är att bli av med dessa 300k

Löneutmätning påverkar inte beskattning eller om en jämkning blir bra eller dålig i slutändan.
Men om mina räntor förra året endast var 50000kr och jag lämnade in minst det dubbla blir det skillnad jag skulle tagit bort jämkningen när jag släppte skulder direkt. Alltså jag Skulle haft betydligt mer i ränteavdrag om jag betalat mina lån normalt varje månad

Jag har suttit och räknat som en tog och skrivit ner räntan på varje lån nu när det hamnar hos fogden , och det blir ca 7000 kr i månaden , sen plus 70 000 kr för dom två stora lånen som inte släpps ... Så ca 170 -180 000 i ränta varje år ... Blir ju en del om man väljer att jämka faktiskt .... Och ta man det från juni och framåt så blir det ju 6-7000 extra efter skatt ! Men kommer göra det även vid max beslut för skulderna minskar snabbare då och mitt mål är att bli av med dessa 300k
Jag fattade aldrig hur dom räknade räntor på KFM men räntor bör det ju varit eftersom mina skulder inte minskade på 6 mån och betalade över 100 000kr till KFM utan att skulden minskade. Helt sjukt KFM tar sina avgifter först Egoistiska haha o sen räntor och till sist på själva skulden.
Kände jag orkade inte

Du är verkligen mera insatt än jag var.
Jag var så trött o hade tappat lusten när skuldberget växte.
Du är klok Johan :)

Men om mina räntor förra året endast var 50000kr och jag lämnade in minst det dubbla blir det skillnad jag skulle tagit bort jämkningen när jag släppte skulder direkt. Alltså jag Skulle haft betydligt mer i ränteavdrag om jag betalat mina lån normalt varje månad
Du är verkligen mera insatt än jag var.
Jag var så trött o hade tappat lusten när skuldberget växte.
Du är klok Johan :)
hahaha jag är inte insatt det kan jag lova dig :) vad är det för mer avgifter dom har varje månad än ränta ?? Det har jag aldrig hittat :)

hahaha jag är inte insatt det kan jag lova dig :) vad är det för mer avgifter dom har varje månad än ränta ?? Det har jag aldrig hittat :)
Jo du är duktig o insatt :) dom tar ju en avgift för varje skuld. Alltså jag hamnade på över 30 skulder hos KFM därför svårt att hålla reda på allt:facejoy:
Ändå betalade jag bort lite småskulder själv hade varit 38 annars :eek:
Ja en klant har man varit :(
Lasseman har nog koll på avgifterna KFM tar.
Jag var så trött på skuldberget så energin var borta..
Men du har väl inte så många skulder hos KFM så du har bättre koll.
Alla bolag som sålde skulder hit o dit man blev helt snurrig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp