Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning och jämkning

Ska ju ha löneutmätning nu snart och tänkte absolut jämka , för det blir 7000 mer i månaden så gör ju väldigt stor skillnad . För jag vill ju ha bort skulderna så fort som möjligt . Är det större chans för maxbeslut om man ansöker om jämkning nu innan det dra igång ? För 7000 i månaden gör otroligt stort skillnad både att få behålla och även såklart om det blir Max beslut så minskar skulderna snabbare ... vad hade ni gjort ?

Ska ju ha löneutmätning nu snart och tänkte absolut jämka , för det blir 7000 mer i månaden så gör ju väldigt stor skillnad . För jag vill ju ha bort skulderna så fort som möjligt . Är det större chans för maxbeslut om man ansöker om jämkning nu innan det dra igång ? För 7000 i månaden gör otroligt stort skillnad både att få behålla och även såklart om det blir Max beslut så minskar skulderna snabbare ... vad hade ni gjort ?

vad menas med att man ska jämka?

vad menas med att man ska jämka?
Du betalar mindre skatt som du räkna ut med lön och hur mycket ränteutgifter du har per år ! Från oktober till dec förra årets betalde jag bara 7 % skatt och fick ut 8000 kr mer i månaden rena pengar :)

Du betalar mindre skatt som du räkna ut med lön och hur mycket ränteutgifter du har per år ! Från oktober till dec förra årets betalde jag bara 7 % skatt och fick ut 8000 kr mer i månaden rena pengar :)

Eller mer skatt.

När du redogör för dina inkomster så anger du ju din bruttolön och din skattesats och så räknas ditt belopp ut utifrån din nettolön och dina utgifter (de som ingår förstås). Om du redan har jämkning bör du ju ange det och det belopp som kan dras bör ju bli högre. Om du jämkar efter beslutet hamnar pengarna hos dig så du kan fördela dem själv där de gör störst nytta. Om du inte får maxbeslut för då spelar det ingen roll.

När du redogör för dina inkomster så anger du ju din bruttolön och din skattesats och så räknas ditt belopp ut utifrån din nettolön och dina utgifter (de som ingår förstås). Om du redan har jämkning bör du ju ange det och det belopp som kan dras bör ju bli högre. Om du jämkar efter beslutet hamnar pengarna hos dig så du kan fördela dem själv där de gör störst nytta. Om du inte får maxbeslut för då spelar det ingen roll.
Tack för svaret :) då är det absolut bäst att ansöka efter jag fått beslutet , för bättre att kunna bestämma själv över dom pengarna om man inte får maxbeslut såklart , hoppas man slipper det

En följdfråga, hur blir det "år 2" på löneutmätning när man jämkar?

Säg att min löneutmätning går igång i maj nu i år. Sedan ansöker jag om jämkning från juni-dec.
Vilka konsekvenser får detta året efter? Dvs kan jag göra samma sak då, avvakta några månader och sedan ansöka om jämkning igen för 2021?

Säg att min löneutmätning går igång i maj nu i år. Sedan ansöker jag om jämkning från juni-dec.
Vilka konsekvenser får detta året efter? Dvs kan jag göra samma sak då, avvakta några månader och sedan ansöka om jämkning igen för 2021?
Kommer göra likadant, antar mitt startar i april, kommer nog söka från juni för semesterlön och 7 dagar sparade som ta ut i pengsr...borde bli 55-60k efter skatt :)

Borde ju gå eftersom man numera söker jämkning för ett år i taget.

Tror också att det går. Vill man att jämkningen skall gälla januarilönen året efter så fanns det ett datum i november, tror det var den 15:e, som den skulle vara inskickad för att Skatteverket skulle hinna med.

Jag har heller inte jämkat för i år än utan skall skicka in den om nån månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp