Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning och gå ned i arbetstid?

Hej
Jag kommer ”aldrig” bli skuldfri enligt kfs hemsida, skulderna kommer snarare ha ökat efter 10 år (?!)
Jobbar heltid, får in 31000 e skatt. Får behålla 19000, de drar 12000 i utmätning.
Less på att kämpa på i ett rätt tungt jobb utan att skulderna minskar, så funderar på att gå ned i tid till 80 %.
Ny lön blir då 24800.
Nu till frågan: kommer jag fortsätta få behålla 19000? (Och kf då drar 9600/mån istället) eller blir man ”straffad” och får behålla 80 % av 19000?
Jag har sökt skuldsanering 2 ggr men fått nej pga för nya skulder.
Mkt tacksam för svar.

Om du planerar söka skuldsanering igen är att gå ner i tid inte en bra idé.

Senaste taget i april -23. Fick senaste avslaget från kf i juni i år.
Var det bara det som var anledningen till avslaget så sök igen i början på nästa år o ta inga nya lån el krediter. Då kommer dina lån att vara minst 2 år gamla.

Var det bara det som var anledningen till avslaget så sök igen i början på nästa år o ta inga nya lån el krediter. Då kommer dina lån att vara minst 2 år gamla.
Jag hade många skäl FÖR sanering, men skälen MOT var för nya lån plus att de berodde på spel.

Jag hade många skäl FÖR sanering, men skälen MOT var för nya lån plus att de berodde på spel.
Låt det gå en tid. Håll dej borta från spel o inga nya lån så du har en tydlig brytpunkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp