- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 187
Du har nog en poäng. Om det varit en bostadsrätt - som klassas som lös egendom - hade det funkat. Men inte med ett hus.oredlighet mot borgenär
Du har nog en poäng. Om det varit en bostadsrätt - som klassas som lös egendom - hade det funkat. Men inte med ett hus.oredlighet mot borgenär
Även en bostadsrätt kan bli svår om det är några större värden. Tror inte en bil för 500,000 skulle gå obemärkt förbi iheller för den delen.Du har nog en poäng. Om det varit en bostadsrätt - som klassas som lös egendom - hade det funkat. Men inte med ett hus.
Då har du nog dålig koll. Oredlighet mot borgenär har inget med tillgångaundersökning att göra.Är du säker på detta?
Vad jag kan se finns det inget juridiskt hinder för att skriva över fastigheten. Givetvis under förutsättning att kronofogden inte redan inlett tillgångsundersökning. För då lär huset finnas med.
Nej det spelar ingen större roll vad det är man ger bort.Du har nog en poäng. Om det varit en bostadsrätt - som klassas som lös egendom - hade det funkat. Men inte med ett hus.
Finns bostaden med i "utmätningen" går det förmodligen inte att göra något alls. Och som någon annan konstaterade funkar det inte med ett hus. Däremot är det - i alla fall enligt bl.a Lawline - ok med bostadsrätt eftersom den klassas som lös egendom. Jag kan dock inte garantera att Lawline och andra jurister som verkar på nätet alltid har rätt.Då har du nog dålig koll. Oredlighet mot borgenär har inget med tillgångaundersökning att göra.
Jag är säker.
Jag läser här, jag läser hur jurister på nätet rekommenderar folk att göra i situationen, får olika svar... Försöker bara reda ut vad som egentligen gäller. Själv har jag ingen aning och jag har svårt att bedöma vem som har rätt.Nej för all del lyssna inte på t.ex Lasseman som jobbar på KFM och hanterar utmätning av egendom. Varför skulle han veta...
Just Lawline skulle jag inte värdera som någon direkt säker källa.Finns bostaden med i "utmätningen" går det förmodligen inte att göra något alls. Och som någon annan konstaterade funkar det inte med ett hus. Däremot är det - i alla fall enligt bl.a Lawline - ok med bostadsrätt eftersom den klassas som lös egendom. Jag kan dock inte garantera att Lawline och andra jurister som verkar på nätet alltid har rätt.
Man ska i princip aldrig lita på lawlineFinns bostaden med i "utmätningen" går det förmodligen inte att göra något alls. Och som någon annan konstaterade funkar det inte med ett hus. Däremot är det - i alla fall enligt bl.a Lawline - ok med bostadsrätt eftersom den klassas som lös egendom. Jag kan dock inte garantera att Lawline och andra jurister som verkar på nätet alltid har rätt.
Jag läser här, jag läser hur jurister på nätet rekommenderar folk att göra i situationen, får olika svar... Försöker bara reda ut vad som egentligen gäller. Själv har jag ingen aning och jag har svårt att bedöma vem som har rätt.