Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning och arv

Finns det ingen förmånstagare så betalas väl försäkringen ut till den som har betalat in premien för den (vilket vanligen är den avlidnes arbetsgivare eller fackförbund, då rätt få torde ha kostat på sig privatfinansierad livförsäkring om det inte finns några förmånstagare). Jag tror inte att de pengarna hamnar i dödsboet i första taget.

Jag läser inte bouppteckningar varje dag, men någon i månaden, jag har för mig att det står lite då och då att det betalas ut till just boet, jag är lite fundersam på om det är standard..

Jag hade löneutmätning och fick ut pengar från ett arv av en bortgången släkting. Dom gick senare ändå till att betala skulder så sitt ner i båten...
Ja, varför skulle man inte få ut arvet? Däremot kan det ju utmätas om de ser det på kontot.​

Sökte runt lite, är nog begravningsersättningen som ofta finns med som går till boet och möjligen om man saknsr arvingar.

Ja, varför skulle man inte få ut arvet? Däremot kan det ju utmätas om de ser det på kontot.​

Det går att utmäta dödsboandelen som en fordran, så det ska betalas till kfm direkt. Inte supervanligt men händer absolut.
Får jag gissa kommer det något hundratal sådana beslut på ett år i landet.
Jämför med bankkonton som jag kan tänka mig är några hundra per dag.

Finns det ingen förmånstagare så betalas väl försäkringen ut till den som har betalat in premien för den (vilket vanligen är den avlidnes arbetsgivare eller fackförbund, då rätt få torde ha kostat på sig privatfinansierad livförsäkring om det inte finns några förmånstagare). Jag tror inte att de pengarna hamnar i dödsboet i första taget.
Jag hade ingen förmånstagare på mina två livförsäkringar av ren okunskap. I samband med min karusell hos kfm så ändrade jag min försäkring och la till förmånstagare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp