Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Löneutmätning nytt jobb nya regler

Samlade modet och gick in till nya chefen idag, och berätta att jag fått det brevet.
Något sådant brev hade inte kommit till arbetsplatsen än så frågan är om arbetsgivarn är känd ens. Hos krono.
Är det först efter jag fyllt i redogörelsen och skickat in papprena som krono i dettafall får info om arbetsgivaren.

Eller hur brukar handläggning vara när man bytt jobb och d kommer till löneutmätning.
Det är ju givetvis rätt att göra rätt för sig och betala skulderna men d kan ju påverka provanställningen med negativt. Skulle d inte vara bäst från kronofogdens sida ha en fastanställning innan löneutmätningen?
Starkt gjort att ta det med chefen direkt.
När jag bytte jobb så var det innan det började rapporteras in månad för månad, misstänker att det kan gå ganska snabbt idag jämfört med tidigare. Då tror jag det inte skedde nåt förrän i februari, efter det skickades ut årslönebesked.
Skatten har ju betalats hela tiden men tror inte kontrollen varit så grundlig att de direkt sett vem som betalt in den.

Min fru bytte jobb för 8 månader sen och det har inte uppdaterats i hennes löneutmätning. De drar fortfarande typ 500 kr på hennes gamla jobb (där hon jobbar fortsatt extra, men tjänar mer på det nya stället).

Samlade modet och gick in till nya chefen idag, och berätta att jag fått det brevet.
Något sådant brev hade inte kommit till arbetsplatsen än så frågan är om arbetsgivarn är känd ens. Hos krono.
Är det först efter jag fyllt i redogörelsen och skickat in papprena som krono i dettafall får info om arbetsgivaren.

Eller hur brukar handläggning vara när man bytt jobb och d kommer till löneutmätning.
Det är ju givetvis rätt att göra rätt för sig och betala skulderna men d kan ju påverka provanställningen med negativt. Skulle d inte vara bäst från kronofogdens sida ha en fastanställning innan löneutmätningen?
Nej anställningsform är ointressant

Nej anställningsform är ointressant
Precis, det svaret fick min man också när han ringde till kfm och frågade. Vore ju skit om jobbet han nu fått efter lång arbetslöshet skiter sig pga utmätning.

Precis, det svaret fick min man också när han ringde till kfm och frågade. Vore ju skit om jobbet han nu fått efter lång arbetslöshet skiter sig pga utmätning.

Ja det vore tråkigt men då får man ha bra dialog med arbetsgivare

Hur gör de om man inte har hunnit få någon lön ifrån nya arbetet när brevet kommer? Min man fick jobb (ifrån arbetslöshet) och han fick brev om inkomstredogörelse några dagar innan första lönen kom. Då kan de ju knappast ha hunnit skicka ut till arbetsgivaren samtidigt, för de kan ju inte ha känt till att han fått jobb.

Jag får hem ett sånt varje år, och har inte varit anställd sen 2012. Standard helt enkelt. Dumt att ringa och göra dem intresserade, bättre att plocka ut några löner innan de reagerar.

Ja bättre att plocka ut lite löner. Det kan ju variera från 2-6 månader innan kronofogden får sina uppgifter. Jag skickade in mina via deras hemsida och 2 dagar senare fick jag brev om löneutmätning.

Jag får hem ett sånt varje år, och har inte varit anställd sen 2012. Standard helt enkelt. Dumt att ringa och göra dem intresserade, bättre att plocka ut några löner innan de reagerar.

Det beror väl på vilket mål man har. Skiter man i om man blir skuldfri är det en bra modell

Det beror väl på vilket mål man har. Skiter man i om man blir skuldfri är det en bra modell
För oss gäller det nog att berätta om det i tid för att inte riskera min skuldsanering. Även om ett par löner utan utmätning hade suttit fint.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp