- Meddelanden
- 996
- Mottagna reaktioner
- 638
- Poäng
- 617
Starkt gjort att ta det med chefen direkt.Samlade modet och gick in till nya chefen idag, och berätta att jag fått det brevet.
Något sådant brev hade inte kommit till arbetsplatsen än så frågan är om arbetsgivarn är känd ens. Hos krono.
Är det först efter jag fyllt i redogörelsen och skickat in papprena som krono i dettafall får info om arbetsgivaren.
Eller hur brukar handläggning vara när man bytt jobb och d kommer till löneutmätning.
Det är ju givetvis rätt att göra rätt för sig och betala skulderna men d kan ju påverka provanställningen med negativt. Skulle d inte vara bäst från kronofogdens sida ha en fastanställning innan löneutmätningen?
När jag bytte jobb så var det innan det började rapporteras in månad för månad, misstänker att det kan gå ganska snabbt idag jämfört med tidigare. Då tror jag det inte skedde nåt förrän i februari, efter det skickades ut årslönebesked.
Skatten har ju betalats hela tiden men tror inte kontrollen varit så grundlig att de direkt sett vem som betalt in den.