Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning när ?

Ja precis . De kommer jag göra . Ska söka skuldsanering framöver så självklart vill man att de syns att man gjort de man kan .

men hur mycket riskerar man om man någon månad skulle använda detta till något annat ? Exempelvis nu under sommaren till semester om man tar någon tusenlapp extra till det före att betala in extra på skulder . Är de något som ens märks framöver ? Eller är de helt enkelt så att de flesta som inte har maxbeslut oavkortat gör egna inbetalningar på skulder på de dom tjänar extra ?
Mkt frågor , försöker förstå hur allt funkar :)
När jag får något extra (det är inte så ofta)så behåller jag det för mig själv annars skulle inte kunna klara mig för att jag släppte inte allt.

Han skrev ju om att han fick besked om löneutmätning och undrade om det är maxbeslut-är det inte så att man måste anmäla stora inkomst förändringar även under pågående löneutmätning utan att vänta att kronofogden kollar?
Jo men nu var ju hans beslut redan uträknat på ett snitt av provisionen. Så vissa månader blir det extra kvar på lön, andra månader inte.

Började noja lite för de där om jämkning . Var de osmart av mig att ta bort den förra veckan ? Tänker att kf antagligen varit i kontakt med arbetsgivaren och därför fått info att ja endast betalar 6% skatt innan jag skickade in att den skulle avslutas .

nu står det att beloppet som kan utmätas är betydligt högre bara för det , .
Men de ska väl räcka att jag ringer dom imorgon och ber dom justera just det ? De påverkar väl inget annat och borde väl vara en enkel justering?

Ja precis . De kommer jag göra . Ska söka skuldsanering framöver så självklart vill man att de syns att man gjort de man kan .

men hur mycket riskerar man om man någon månad skulle använda detta till något annat ? Exempelvis nu under sommaren till semester om man tar någon tusenlapp extra till det före att betala in extra på skulder . Är de något som ens märks framöver ? Eller är de helt enkelt så att de flesta som inte har maxbeslut oavkortat gör egna inbetalningar på skulder på de dom tjänar extra ?
Mkt frågor , försöker förstå hur allt funkar :)
Jag har haft löneutmätning o oregelbunden inkomst pga olika ob varje månad. Jag behöll när det vart nått extra utöver el när jag jobbat extra. Hade inte maxbeslut.
Skulle nog säga att du inte riskerar nått alls. Det kan ju lika gärna vara så att du behöver dom pengarna till tandläkare tex.

Började noja lite för de där om jämkning . Var de osmart av mig att ta bort den förra veckan ? Tänker att kf antagligen varit i kontakt med arbetsgivaren och därför fått info att ja endast betalar 6% skatt innan jag skickade in att den skulle avslutas .

nu står det att beloppet som kan utmätas är betydligt högre bara för det , .
Men de ska väl räcka att jag ringer dom imorgon och ber dom justera just det ? De påverkar väl inget annat och borde väl vara en enkel justering?
Dom har kollat mot skatteverket. Ring in är väl enklast.

Dom har kollat mot skatteverket. Ring in är väl enklast.
De(KFM)har räknat min inkomst mycket högre en jag faktiskt har, 1600 (netto)mer än jag får, men fick råd att inte göra något åt det eftersom kan då kanske få maxbeslut istället, så jag lät det vara.Råd fick jag här av en mycket kunnig person som jag litar på.

De(KFM)har räknat min inkomst mycket högre en jag faktiskt har, 1600 (netto)mer än jag får, men fick råd att inte göra något åt det eftersom kan då kanske få maxbeslut istället, så jag lät det vara.Råd fick jag här av en mycket kunnig person som jag litar på.
Nä de förstår jag .. men i mitt fall har dom skrivit att jag betalar 6000 i skatt när de i själva verket är typ de dubbla så de blir ju lite dumt .
så dom har räknat på att jag fortfarande jämkar och sen att de ska kunna betalas till skulderna varje månad . Men eftersom jag avslutat jämkningen så funkar ju inte det :)

Nä de förstår jag .. men i mitt fall har dom skrivit att jag betalar 6000 i skatt när de i själva verket är typ de dubbla så de blir ju lite dumt .
så dom har räknat på att jag fortfarande jämkar och sen att de ska kunna betalas till skulderna varje månad . Men eftersom jag avslutat jämkningen så funkar ju inte det :)
Bara ringa och meddela dom att du avslutat jämkningen. Gjorde jag och då räknade dom på att jag betalade full skatt.

Bara ringa och meddela dom att du avslutat jämkningen. Gjorde jag och då räknade dom på att jag betalade full skatt.
verkar va högt tryck där .
Är en omöjlighet att få tag i KF :p Man hamnar inte ens i kö utan klickas bara efter dom säger att de e många som ringer och man har ingen möjlighet lämna telefonnummer så dom ringer upp.
Har mailat också givetvis men vet inte om dom kan ta sånt här via Mail, vore ju skönt om allt är korrekt första lönen när dom ska få betalt hehe

Ursäkta, jag missförståde.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp