Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning!! När kommer beskedet?

mitt förbehåll tex är 10583 det är vad jag får behålla varje månad.det är samma varje månad.men som jag sa så uppge inte ob för då får du det också utbetalt de ggr du får det.man skall göra det igentligen men kör så länge det håller.om din lönehandläggare inte anmäler det till kfm.men jag har fått behålla ob och semestererättning.min handläggare har nog aldrig uppgettt något.men annars så får du bara förbehållsbeloppet.ja sen barnbidraget räknas också som inkomst så igentligen har jag 10583+2250.så barnbidraget är ju inte längre barnbidrag i den bemärkelsen.enligt kfm så skall man ha den också att leva på.

ja man får tyvärr leva väldigt snålt.men när man väl ha lärt sig prioritera,räkna planera inköp kolla priser så går det.då är det nästan så man önskade att man var så ekonomiskt av sig från början.men tufft det är det i början med omställningen.det tar tid.det är sant.

Är snart där med. Nu börjar breven dimpa ner :( Är orolig för hur framtiden kommer se ut. Kommer man nånsin bli skuldfri tro?! Samtidigt skönt att det nu är ett slut på lånekarusellen, synd att man inte insåg allt detta tidigare bara. Hoppas allt går väl för er iaf :)

Jag förstår precis din oro, men måste ändå säg att det är en lättnad med.. Snart har man ju full kontroll på ekonomin, och så slipper man denna ständiga oro över att hitta nya lån för att betala gamla.., tack Nina!!! Nu är jag nog med tror jag;)..,

varsegod det är så lite:)försöker hjälpa så mycket jag kan.och det är bara fråga igen det är svårt förklara ibland men bara fråga.
det är så jättebra på alla sätt att vara här inne o prata av sig.få stöd och hjälpa varandra.

Hur klarar ni vardagen efter ni släppt allt till KF?
Fick ni behålla er internetbank och kontokort?
Använder ni kontantkort för er telefon?
Hur betalar ni räkningarna?

Svar på frågorna!

Hur klarar ni vardagen efter ni släppt allt till KF?
Fick ni behålla er internetbank och kontokort?
Använder ni kontantkort för er telefon?
Hur betalar ni räkningarna?

1. Klarar mig mycket bättre men framförallt mår mycket bättre. Lever på förbehållsbelopp som ska räcka till hyra, el, tv-licens, mat och eventuella övriga kostnader (fackföreningsavgift t ex). Gör en sund hushållsbudget så går det. Jag jagar inte extrapriser hela tiden men jag lever inte heller på oxfilé.
2. Ja, jag har kvar internetbank och betalkort. Jag har endast betalkort, ingen kredit eller liknande.
3. Nej, jag har abonnemang och det bara förlängs men jag är mycket noga med att betala alla mina telefonräkningar i tid. Jag har aldrig misskött mina telefonräkningar.
4. Jag betalar räkningar via internetbanken, precis som vanligt. Det har inte förändrats.

Jag hoppas att mina svar kan vara till hjälp.

Hur har det gått för er som hamnat hos kronofogden nyligen och ni som varit där ett tag. Hur upplever ni ert liv nu jämfört mot innan? Vilka hinder har ni upplevt på grund av bet.anmärkningar? Vill gärna höra synpunkter då jag måste släppa iväg alla mina sms-lån och övriga lån till kronofogden jag med! Lämnar alla smslångivare in till kronofogden till slut? Nån som dragit tillbaka ärendet när utslag kommit? Om man tjänar så lite att ingenting finns att dra vid löneutmätning, vad händer då? (äger inget av värde)

Utmätning...

Hej
Om kfm ser att det går att få in pengar,nöjer de sig då endast med löneutmätning eller hur gör de? Om skulden kommer vara betald på ett år genom lönen kan de innan då gå in och utmäta annat,som hus osv,för det är väl inte det första de gör hoppas jag...Bolånen har alltid varit betalda och om kfm ska kunna utmäta huset,för andra skulder så måste det väl finnas ett övervärde när banken fått sina pengar för lånen..? Detta är så fruktansvärt jobbigt och jag önskade vi sluppit släppa skulder till kfm,men det fanns inget att välja på efter att kämpat med att få till avbetalningsplaner osv osv!! Men undrar ändå nu om
det var rätt att släppa...Kunde vi gjort mer..? Har sådan ångest för detta att det är svårt att klara sig genom dagarna,ser liksom bara ett stort svart hål!

Hej,
Har 20-talet anmärkningar nu, första utslaget kom för typ 2 månader sedan och skulden är nu uppe i 150.000.
Jag bara undrar när löneutmäningen kickar igång?
Tar ju en jättetid verkar det som?

Hej,
Har 20-talet anmärkningar nu, första utslaget kom för typ 2 månader sedan och skulden är nu uppe i 150.000.
Jag bara undrar när löneutmäningen kickar igång?
Tar ju en jättetid verkar det som?

Vet någon detta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp