Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Löneutmätning!! När kommer beskedet?

Hej!! För lite mer än 3 veckor sedan fick jag brev om att jag skulle lämna uppgifter till kfm om inkomster och utgifter för eventuell utmätning på lönen.. Någon som vet om det brukar ta så här lång tid eller varför det gör det just i mitt ärende?? Jag lämnade mina uppgifter till dom via datorn istället för att skicka in pappren.. Det gick bra vilket som stod det.. Man får väl besked från dom innan dom börjar dra från lönen om hur mycket och när osv???

du kommer få besked,tror du kommer få det i nästa vecka.1 vecka innan lön.
det hände mig med första gången det skulle dras.men du kan alltid maila till kfm och fråga.lämna ditt personnr så kan dom kolla på just ditt ärende.

Ja ok!! Men om jag får det veckan innan lön drar dom ändå från den lönen då??

ja de drar i samma månad.de gjorde så för mig.jag minns det väl för jag väntade också på papper trodde jag skulle klara en hel lön till hoppades att det inte skulle hinna dras något.men så några dagar innan löning så damp det ner.så papper kom o utmötning startade samma månad.

Ok!! Tack för svaret Nina. Jag mailade till dom och fick svar nu.. Det står då att vi kommer dra ....så står det en summa.. Sen står det att det belopp du och din familj får behålla är.... Och så belopp.. Innebär detta att dom alltid kommer dra den summan även omJag jobbar lite extra??? Känns isåfall riktigt ok.. Då klarar vi oss bra.. Men får vi bara behålla det dom skrev och dom dra det som jag jobbar extra blir det lite jobbigt!!

absolut får ni behålla den summa som dom skriver.men den kommer att ändras om du får löneförhöjning tex.man måste lämna nya uppgifter varje år.så får man en pott där så kan de dra några kronor till.sen om du har barn som du betalar dagis avgift tex och de slutar gå på dagis och sen har skola så drar dom för då har du inte utgift för dagis.skola är gratis.likadant om barnen kommer upp i åldern för fritids och fritidsklubb när de väll slutar där så drar dom mer också.jag tog bort vår son från fritidsklubben 650 kr det tog dom.

uppge inte att du jobbar extra.jag jobbar var 3:e helg blir småsumma jag får ut men kfm är ju såklart intresserad av pengar.men jag har inte uppgett det.kfm har aldrig hört av sig.så fortsätt så länge det går.och min lönehandläggare har aldrig uppgett något eftersom jag får behålla slantarna.semester ersättning får jag behålla alltihop.jag har delat upp min semester istället för att ha 4-5 veckor i raken för rädsla att de kanske drar då för det blir en stor summa på en gång så har jag delat upp det.vet inte men kan va en fix ide jag har.man vet aldrig med kfm.men hitills har jag fått behålla allt.

likadant om du har sjukt barn.se till så det är du som är hemma.ja om det är möjligt.därför att du tjänar på det.om du anmäler dig sjuk så får du ändå alltid behålla beloppet du skall ha kvar oavsett hur många dagar du är hemma.plus att du får ersättning från fk.samma sak om du själv är sjuk.du skall alltid ha samma belopp kvar.detta frågade jag kfm om för min lönehandläggare gjorde det felet.jag fick 1500 för lite kfm sa det är inte rätt.jag måste ha så jag klarar mig.så lite fördelar i eländet finns det.:)

Men är det lönekontoret som betalar till dom varje månad så att det alltid är den summan?? Eller tror du att dom drar allt över den summan som det står att jag får behålla???

Men är det lönekontoret som betalar till dom varje månad så att det alltid är den summan?? Eller tror du att dom drar allt över den summan som det står att jag får behålla???
Lönekontoret ska dra allt de kan över det s k förbehållsbeloppet (=det belopp du får behålla), så om du jobbar extra så går överskottet till att betala av dina skulder hos KFM.

lönekontoret kommer ALLTID betala in den summan som kfm skall ha.det besked du fått att de skall dra varje månad kommer lönekontoret sköta .så när din lön utbetalas så är kfm summa redan dragen och resterande förbehåll betalas ut till dig.du får inte behålla mer än ditt förbehållsbelopp.och du får heller inte hamna en krona under.

Förlåt att jag är lite trög!! Men då innebär det att dom inte alls kommer dra den summan dom har sagt utan lite mer och att jag aldrig kommer ha mer än det dom sa jag får behålla!! Isåfall synd på ett vis men bra på ett annat.. Skulderna försvinner ju snabbare men vi får leva snålare!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp